אלביט מערכות: חוזה עם מדינה באסיה פסיפיק ב-30 מיליון דולר

החברה דיווחה הבוקר כי תספק חימוש מונחה ומדויק לפצמ"רים למדינה באסיה פסיפיק • אלביט לא חשפה במסגרת הדיווח את שם המדינה • משך החוזה הוא לתקופה של שנתיים

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות   דיווחה הבוקר (ה') כי תספק חימוש מונחה ומדויק למרגמות למדינה באסיה פסיפיק. אלביט לא חשפה במסגרת הדיווח שלה את שם המדינה. היקף העסקה הוא כ-30 מיליון דולר, ומשך החוזה הוא לתקופה של שנתיים. 

פצצות המרגמה שיסופקו במסגרת עסקה זו הן מדגם "דוקרן", שפותחו בידי תעש שנרכשה בתחילת השנה על-ידי אלביט מערכות. מדובר בפצמ"ר 120 מ"מ שמונחה אל המטרה באמצעות מערכת GPS ומיועד לטווחים שבין קילומטר לכ 8 וחצי קילומטר.

באלביט אמרו כי מדובר בפצמ"ר המיועד בעיקר ליחידות טקטיות ולשימוש של כוחות מיוחדים, שכן הוא מהווה עבורם פתרון מבצעי חסכוני, מדויק וקל להפעלה, וזאת באופן שמגביר את יעילותם המבצעית תוך צמצום הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים בקרב.

"אנחנו גאים בהרחבת סל המוצרים שלנו באמצעות חימוש מונחה מדויק מסוג זה", אמר בהתייחס לעסקה מנכ"ל אלביט מערכות יבשה, אודי ורד. "אנו רואים גידול בביקוש לסוגי חימוש בעלי דיוק גבוה, וזכייה בחוזה זה מדגישה את השיפור המשמעותי במיצוב של אלביט בתחום החימושים המדויקים בעקבות רכישת תעש מערכות". 

אלביט מערכות השלימה את רכישת תעש בסוף השנה שעברה ושילמה בתמורתה למדינה כ-1.9 מיליארד שקל.