על רקע סאגת הקולות לימין החדש: פרץ וסמוטריץ' ראש בראש

בעקבות דרישת הימין החדש לספור שוב את המעטפות הכפולות - מנהיג הבית היהודי, הרב רפי פרץ, פרסם הודעת תמיכה בוועדת הבחירות המרכזית • יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', ראה בכך סוג של הרמת ידיים ואי-עמידה לצד השותפים בימין וצייץ ציוץ זועם

בצלאל סמוטריץ' / צילום: אתר הכנסת
בצלאל סמוטריץ' / צילום: אתר הכנסת

ההבדלים האידאולוגיים והאישיותיים בין מנהיג הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', צצים מוקדם מהמצופה ועשויים להעיד על קרע צפוי. בעקבות דרישת הימין החדש לספור שוב את המעטפות הכפולות, פרסם פרץ הודעת תמיכה בוועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה.

בציוץ בטוויטר כתב פרץ: "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין-סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר, ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול-דעת להודעה הרשמית מטעם ועדת הבחירות. בנוסף נשמעה טענה כי הנציגים של הבית היהודי בוועדת הבחירות לא היו בשלב משמעותי של הספירה ולא פיקחו עליה".

סמוטריץ' ראה בכך סוג של הרמת ידיים ואי-עמידה לצד השותפים בימין, ופרסם לפני זמן קצר ציוץ ובו תקף את התנהלות הבית היהודי ופרץ. בציוץ כתב סמוטריץ': "שיהיה ברור: גוש ימין גדול ובו עוד 4 מנדטים שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תוכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פוליטיקאי קטן ואגואיסט".

בבית היהודי דחו את הטענה והבהירו כי מדובר בגישה הממלכתית של פרץ הסומכת על רשויות המדינה, וכי גם שם ישמחו מאוד אם הימין החדש יחזק את קואליציית הימין. בסביבת סמוטריץ' אומרים כי החברים בבית היהודי אמורים להצטרף למאבק הזה "עם סכין בין השיניים", אבל בפועל יושבים על הגדר.

איחוד רשימות הימין מבוסס על שני הסכמים בין 3 המפלגות השונות בו, הסכמים שנועדו ליצור את הבלוק הטכני לצורך מעבר אחוז החסימה. המפלגה קיבלה 5 מנדטים (לא סופי). לפי ההסכמים וההבטחות, שניים מבכירי הרשימה שימונו לשרים או סגני שרים יתפטרו מהכנסת ובכך יכניסו אליה את איתמר בן-גביר, נציג עוצמה יהודית, שנמצא במקום השביעי ברשימה.

בימים האחרונים גברו הדעות כי אין לפרק את הבלוק הטכני לפחות עד לאחר המשא-ומתן הקואליציוני, אך גורם בבית היהודי אומר כי ספק אם ניתן יהיה לגשר עם הפערים בעיקר בגישה כלפי מוסדות השלטון, כפי שהתבטאה בעימות היום.