מייסד Wobi ממשיך להסתבך? סוכן הביטוח עומר גטניו פתח נגד שרון גילר בהליכי הוצאה לפועל

ל"גלובס" נודע כי גטניו טוען כי צ'קים שנתן לו גילר כביטחון להלוואה של כמיליון שקל אינם מכובדים • גילר הודח מתפקידו ב-Wobi לאחר שעלו חשדות כי ניפח את הכנסות החברה במרמה, ולאחר מכן הגישה Wobi תביעה נגדו

שרון גילר / צילום: תמר מצפי
שרון גילר / צילום: תמר מצפי

האיש שייסד את סוכנות הביטוח האינטרנטית Wobi והודח ממנה תחת האשמות כבדות, ממשיך להסתבך: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה נפתחו תיקי הוצאה לפועל נגד שרון גילר, לשעבר המנכ"ל והמייסד של סוכנות הביטוח המקוונת.

גילר הודח מתפקידו ב-Wobi לאחר שעלו חשדות כי ניפח את הכנסות החברה במרמה, ולאחר מכן הגישה Wobi תביעה נגדו.

אך נראה כי בכך לא תמו צרותיו של גילר. ל"גלובס" נודע כי עומר גטניו, מייסד ומנכ"ל סוכנות הביטוח "דה סרוויס", הלווה כספים לגילר, ולטענתו הצ'קים שניתנו לו כביטחון אינם מכובדים. גטניו, ששימש בעבר גם כיו"ר איגוד המתכננים הפיננסיים בישראל, פתח לאחרונה בהליכי הוצאה לפועל באמצעות רשות האכיפה והגבייה. ככל הידוע, החוב כלפיו עומד על כמיליון שקל.

גילר מסר היום ל"גלובס" כי "באמת, אני לא מכיר את הנושא". הוא לא הסכים לפרט אם יש הלוואה שכזו, מה מצבה וכן הלאה. מטעם גטניו לא ניתנה תגובה לדברים.

בינואר השנה דווח בגוף התקשורת "פוליסה" כי גילר גם היה נשוא תביעה בסך 1.9 מיליון שקל אשר הוגשה על-ידי משה אלון כרמל, בעליה של חברת אניוויו, שטוען כי השקיע במיזם של גילר, שבוטל לאחר שגילר לא העביר את הכספים שהתחייב להעביר. 

עוד קודם לכן הייתה ההסתבכות הגדולה של גילר: באוקטובר 2017 הופתע ענף הביטוח בישראל לגלות כי מנכ"ל ומייסד האתר Wobi הודח על רקע חשדות לאי-סדרים ולדיווחים מופרזים - ואף מטעים במכוון - שנעשו על-ידיו לכאורה, תוך שהתברר כי שורת ההכנסות של הסוכנות נופחה לאורך זמן. בד-בבד עם גילוי הפרשה הודיעה אז Wobi כי בוצעו בה חילופי מנכ"ל מיידיים, כשאת גילר החליף ערן אורן, שהצטרף לחברה חודשים ספורים קודם לכן. באותם ימים גם התברר כי כלל ביטוח הגישה תלונה למשטרה נגד גילר, אליה הצטרפו בימים הבאים תלונות נוספות.

אתר Wobi הוקם ב-2010 ופעל בעסקי הביטוח הכללי, מהם התרחב עם השנים. ב-Wobi הגדירו את הפעילות כ"סטארט-אפ ביטוחי פיננסי", שלצד פעילותו כסוכנות מקוונת גם מספק שירותי השוואת מחירים ללקוחותיו. כיום Wobi נמצא בבעלותה המלאה של חברת הביטוח האמריקאית ווייט מאונטיינס, שרכשה את החזקותיה בו בכמה שלבים: הראשון בתחילת 2014, והשני נכפה עליה במהלך 2015 כשהתגלה כי שותפה דאז בסוכנות - רוביקון של אמיר ברמלי - נקלעה לתסבוכת פלילית. לאחר גילוי המקרה עם גילר רכשה ווייט מאונטיינס את החזקות המיעוט שלו ב-Wobi.