יוסי גל | בלעדי

בצל השיחות להסכם שכר: יו"ר הוועד בבנק הפועלים פורש

יוסי גל צפוי לצאת לגמלאות בסוף החודש ובמאי ייערכו בחירות למחליפו • אחרי פסח צפויה סדרה של פגישות עם ההנהלה בכדי לגבש הסכם שכר חדש

 

 

בעיצומן של השיחות בין הנהלת בנק הפועלים לוועד העובדים בניסיון לגבש הסכם שכר חדש, הודיע יו"ר הועד יוסי גל על פרישה מהבנק, כך נודע ל"גלובס". גל, המכהן כיו"ר הועד מזה כ-6 שנים, הודיע אתמול (ד') בישיבת הועד הארצי כי הוא פורש מהבנק בסוף החודש, וזאת לאחר שהגיע לגיל גמלאות. במקום גל ימונה מאיר תורג'מן כמ"מ, עד שייערכו הבחירות, ככל הנראה בחודש הבא.

גל עוזב את הבנק בנקודה קריטית לוועד, כאשר בימים אלה מתנהלות שיחות עם הנהלת בנק הפועלים בראשות אריק פינטו, בניסיון לגבש הסכם שכר חדש במקומו ההסכם שפג כבר בשנה שעברה. הצדדים קבעו סדרה של פגישות שתיערך אחר חג הפסח.

השיחות בין הצדדים התנהלו לאורך תקופה בעצלתיים על רקע חילוקי דעות בתוך הועד, שהגיעו עד כדי הגשת תביעה כנגד ארגון העובדים וההסתדרות בנושא ביטול מגבלת הקדנציות לחברי הוועד.

לאורך השנים היחסים בין ועד העובדים להנהלת הבנק היו טובים למדי, בהשוואה ליחסים בין ועדי עובדים להנהלות בבנקים אחרים. כעת נראה כי גיבוש הסכם השכר החדש עומד להיות משימה מאתגרת יותר מאשר בעבר. כאקט של מחווה לקראת התחלת השיחות, החליטה באחרונה הנהלת הבנק להעניק לעובדים בונוס בגין תוצאות שנת 2018. זאת על אף שפורמלית לא הייתה מחויבת לכך, היות וההפרשה הגבוהה שעשה הבנק בגין החקירה בארה"ב פגעה ברווחיותו.