הכנסות פלוס500 צנחו ב-82% ברבעון הראשון של השנה

ההכנסות הסתכמו ב-53.9 מיליון דולר • מספר המשתמשים הפעילים נחתך ב-55% ל-97,921 בלבד • הסיבה העיקרית לירידה היא רגולציה שנכנסה לתוקף באירופה לפני כשנה

אסף אלימלך / צילום: אמיר מאירי
אסף אלימלך / צילום: אמיר מאירי

הכנסות פלטפורמת המסחר המקוון פלוס500 צנחו ב-82% ברבעון הראשון של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-53.9 מיליון דולר בלבד. מספר המשתמשים הפעילים של החברה צנח ב-55% ל-97,921 משתמשים. בתגובה, מניית פלוס500  צונחת במסחר. 

הסיבה לירידה החדה היא בעיקר רגולציה של רשות ניירות ערך האירופית, שנכנסה לתוקף באוגוסט אשתקד. החוקים החדשים מטילים מגבלות על היקף המינוף של לקוחות ומגנים על משקיעים מהפסדים כבדים. ההגבלות אמנם קיימות בשוק כבר שנה, אך רק עכשיו הן מתחילות להשפיע על התוצאות של פלוס 500 והחברות המתחרות כמו IG ו-CMC Markets. 

פלוס500, שאותה מוביל המנכ"ל אסף אלימלך, מפעילה פלטפורמת מסחר מקוון בחוזי הפרש (CFD) על מדדי מניות מובילים בעולם, פורקס (שערי מטבעות), מטבעות דיגיטליים וסחורות, וכן על מניות בולטות, והיא גובה עמלה על ההפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה. לקוחות החברה משתמשים בדרך כלל במינוף גבוה מאוד (שימוש באשראי נוסף על ההון העצמי), כך שהם יכולים להרוויח או להפסיד את כל סכום השקעתם המקורית במהירות.