ועדת הבחירות: "רואים בחומרה את מצג השווא מהימין החדש"

ועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט חנן מלצר, הודיעה הבוקר כי הטענות של נציגי מפלגת הימין החדש באשר לאי-סדרים בספירת הקולות בקלפיות הכפולות הן מצג-שווא

איילת שקד ונפתלי בנט, ראשי מפלגת הימין החדש / צילום: רפי קוץ
איילת שקד ונפתלי בנט, ראשי מפלגת הימין החדש / צילום: רפי קוץ

ועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט חנן מלצר, פרסמה הבוקר (א') הודעה, לפיה הטענות של נציגי מפלגת הימין החדש באשר לאי-סדרים בספירת הקולות בקלפיות הכפולות (חיילים, עובדי בתי חולים ומאושפזים, בעלי מוגבלויות, דיפלומטים ואסירים) - הן מצג-שווא.

"אנו רואים בחומרה רבה את הפצת מצג-השווא על-ידי הימין החדש, לפיו היו אי-סדרים בספירת הקולות", הודיע היום דובר הוועדה.

עוד אומרים בוועדת הבחירות כי החל מיום רביעי 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות, החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם.

"יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא העליון חנן מלצר, התיר, באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. זאת ועוד, כל פנייה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים.

"לנוכח כל זאת, הוועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג-השווא על-ידי הימין החדש, לפיו היו אי-סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי-ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש". 

לימין החדש לא היו נציגים פוליטיים בוועדת הבחירות, שכן הסיעה שלהם היא חדשה ולא הייתה מיוצגת בכנסת היוצאת. ח"כ דוד ביטן, נציג הליכוד בוועדת הבחירות, עמד על קשר רציף עם איילת שקד מהימין החדש במהלך שעות ההצבעה. לדברי ביטן בראיונות רדיו הבוקר, הוא עשה זאת גם מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם מתוך תקווה בליכוד שסיעה נוספת בימין, בת 4 חברי כנסת לפחות, תהיה בכנסת הבאה ותקל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

לימין החדש, בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, חסרו 1,461 קולות כדי להגיע לרף ה-3.25% הנחוץ כדי להיכנס לכנסת.