פרטנר מצטרפת לרשימת הנקנסות בשל אי-הגנה על קטינים

אחרי סלקום ופלאפון, גם פרטנר חוטפת קנס בסך 1.1 מיליון שקל, לאחר שלא הציעה תוכנות הגנה וסינון תכנים ללקוחות שציינו כי מדובר במכשיר שמיועד לקטינים

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

אחרי שקנס את פלאפון וסלקום בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים, משרד התקשורת הודיע היום (א') לחברת פרטנר על כוונתו להטיל עליה עיצום כספי בסך של כ-1.1 מיליון שקל בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. 

כמו במקרים קודמים, אנשי הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת ערכו ביקורות סמויות אצל פרטנר ומצאו כי נציגיה לא סיפקו ללקוחות פתרונות המגנים על קטינים, למרות שנאמר לנציגים כי מדובר במכשירים שנמצאים אצל קטינים.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי (נתנאל) כהן, מסר: "משרד התקשורת ימשיך לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט במטרה למנוע פגישה בקטינים".

לדברי המשרד, ב-8 עסקאות מתוך 10 העסקאות שבוצעו (80%) מול פרטנר, הנציג לא יידע את המפקח במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאמור. המידע האמור לא נמסר למפקח, למרות שתוכניות התעריפים בכל העסקאות כללו שירות גלישה באינטרנט, ועל אף שהמפקחים הדגישו כי העסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.

נציין כי הביקורת בפרטנר נערכה לפני 3 שנים.