סוני | בלעדי

מנכ"ל סוני מבקר בישראל ונפגש עם סטארט-אפים

קניצ'ירו יושידה, שנכנס לתפקיד מנכ"ל סוני לפני כשנה, מבקר באלטייר, חברה-בת של סוני, וייפגש עם מספר מצומצם של סטארט-אפים, ככל הנראה בתחומי עיבוד תמונה וגיימינג

קניצ'ירו יושידה, מנכ"ל סוני / צילום: רויטרס
קניצ'ירו יושידה, מנכ"ל סוני / צילום: רויטרס

מנכ"ל חברת סוני העולמית, קניצ'ירו יושידה (Kenichiro Yoshida), הגיע אמש לביקור בישראל, כך נודע ל"גלובס". 

במהלך השהייה בישראל יבקר יושידה באלטייר סמיקונדקטור (Altair Semiconductor), אותה רכשה סוני בשנת 2016 תמורת 212 מיליון דולר. זאת הייתה העסקה השנייה של סוני בישראל - 5 שנים קודם רכשה את הסטארט-אפ אדווסנס (Advasense).

במהלך ביקורו ייפגש יושידה עם מספר מצומצם של סטארט-אפים, ככל הנראה בתחומי עיבוד תמונה וגיימינג. מאלטייר אישרו את הפרטים ומסרו כי "מדובר בביקור עבודה פרטי". סוני היא תאגיד אלקטרוניקה יפני גדול, שנסחר בבורסה בטוקיו לפי שווי של 60 מיליארד דולר. החברה היא אחת הבולטות בתחומים של צילום, קונסולות של משחקי וידאו. יושידה (59) נכנס לתפקיד לפני כשנה, לאחר שהחליף בתפקיד את קאזו היראי, שעבר לתפקיד היו"ר. קודם לכן שימש יושידה כסמנכ"ל הכספים של החברה. במסגרת תפקידו הקודם, יושידה הוביל שינויים מבניים בסוני - ייעל את הפעילות וקיצץ משרות, מכר את חטיבת המחשוב האישי, פיצל פעילויות ועוד.

יושידה עובד בסוני במשך למעלה מ-30 שנה, חלק גדול מהתקופה מחוץ לפעילות הליבה שלה - אלקטרוניקה. לפי אתר פורצ'ן, חודש לאחר שנכנס לתפקיד סמנכ"ל הכספים ביקר יושידה את קודמו בתפקיד על שלא עשו מהלכים לשינוי סוני, בהתאם לשינויים בתעשיית האלקטרוניקה.

אלטייר החלה את דרכה בסוף 2005 כמפתחת של מוצרים בטכנולוגיית ווימאקס לדור הרביעי בסלולר. כיום מתמחה החברה בין השאר בפיתוח שבבי IoT ("אינטרנט של הדברים") סלולריים מבוססי דור רביעי - שבבי תקשורת חסכוניים באנרגיה שנועדו לחיבור מכשירים אלקטרוניים לרשת הסלולרית. מדובר במכשירים כמו מחשוב לביש לספורט ורפואה, שעונים חכמים, אמצעי מדידה ומעקב רכב ואחרים.

את החברה ייסדו עודד מלמד (מנכ"ל החברה), יגאל ביטרן (סמנכ"ל הטכנולוגיות) וכן ערן אשד. מטה החברה ומרכז המחקר והפיתוח ממוקמים בהוד השרון והיא מעסיקה 330 עובדים, לעומת כ-200 בעת המכירה לסוני. סוני מפעילה ממשרדי אלטייר גם קרן השקעות שמאתרת סטארט-אפים לרכישה בתחומי העניין של סוני.