בראשית היה שמח: מי חגגו את סוף המסע של החללית הישראלית?

וגם: המרכז הרפואי בילינסון נפרד מערן הלפרן; מי הגיע במיוחד מהצפון?

 

מוריס קאהן ודפנה ג'קסון / צילום: סיוון פרג
מוריס קאהן ודפנה ג'קסון / צילום: סיוון פרג

בזמן שרבים ציפו וצפו מסלון ביתם בניסיון הנחיתה של החללית הישראלית "בראשית" על הירח, היו שעשו זאת בחדר הבקרה שבתעשייה האווירית; בבית הנשיא בירושלים יחד עם הנשיא ראובן ריבלין; ובהמשך, במסיבה לילית אותה ערך מוריס קאהן - אבי הפרויקט ונשיא עמותת SpaceIL - בתל-אביב.

למרות הדרמה ורגעי המתח שבסופם הנחיתה לא הייתה רכה ולא הושלמה כמצופה, נראה כי בהחלט הייתה סיבה למסיבה, שכן מדובר בחללית הישראלית הראשונה שסיימה את המסלול ועוד זיכתה אותנו בתמונת סלפי קרובה במיוחד שלה עם הלבנה. נוסף על כך, בסופ"ש, בתום המסיבות, הודיע קאהן על סיבה נוספת לחגיגה, עם הכרזתו על הקמת פרויקט "בראשית 2".

יחד עם קאהן היו בחדר הבקרה מייסדי SpaceIL, בהם המנכ"ל ד"ר עידו ענתבי; דפנה ג'קסון מנכ"לית קרן קאהן; הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית והמנכ"ל נמרוד שפר; היועץ האסטרטגי מוטי שרף, חבר העמותה שהנחה את האירוע, ואחרים. אלה אירחו במקום את ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר. 

ובינתיים בתל-אביב - התקבצו המוזמנים במלון אינטרקונטיננטל, מוכנים לחגוג ולפזז בהופעות של אביב גפן ועומר אדם, עם בשורה על נחיתה רכה של החללית או בלעדיה. בחוגגים היו: איש העסקים המליארדר סילבן אדמס; דודי ויסמן, בעל השליטה בסונול; דנה עזריאלי יו"ר קבוצת עזריאלי, בן זוגה דני חכים ואמה, סטפני עזריאלי; מירי ורביב צולר, מנכ"ל כיל; שוקי שפר, מנכ"ל אמדוקס; ירון בלוך, יו"ר max מבית לאומי קארד; צבי סטפק, מבעלי השליטה במיטב דש; אבי באום, יו"ר חילן; רונן בראל יו"ר EY; אנשי העסקים פויו זבלדוביץ', שלמה נחמה, הרצל חבס, טובה וסמי סגול, ורבים אחרים.

גילוי מלא: מוטי שרף הוא מבעלי משרד ייעוץ התקשורת שרף תקשורת ומשמש כיועץ התקשורת של "גלובס".

הראל לוקר ויואב הורוביץ / צילום: איציק בירן
 הראל לוקר ויואב הורוביץ / צילום: איציק בירן

סמי וטובה סגול/ צילום: סיוון פרג
 סמי וטובה סגול/ צילום: סיוון פרג
שלמה נחמה/ צילום: סיוון פרג
 שלמה נחמה/ צילום: סיוון פרג
דני חכים דנה עזריאלי וסטפני עזריאלי / צילום : סיוון פרג
 דני חכים דנה עזריאלי וסטפני עזריאלי / צילום : סיוון פרג
רביב ומירי צולר / צילום : סיוון פרג
 רביב ומירי צולר / צילום : סיוון פרג

המרכז הרפואי בילינסון נפרד מערן הלפרן; מי הגיע במיוחד מהצפון?

בשבוע שעבר ערך סגל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון) אירוע פרידה לד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז ב-12 השנים האחרונות. כלוקיישן לאירוע נבחר מתחם הבינוי של מגדל האשפוז החדש בבית החולים. למי שתהה על הבחירה נמסר כי מדובר בשילוב של חיסכון בעלויות לצד הסמליות לקשר של הלפרן להקמתו של הבניין, אותו ישלים כבר מחליפו בתפקיד, ד"ר איתן וירטהיים.

בנפרדים היו: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן; משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות;  ח"כ עמיר פרץ; אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה; אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית; עו"ד יצחק לוי, לשעבר היועץ המשפטי של כללית שירותי בריאות; פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ואמריקה ישראל המשמש גם כיו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי רבין; אורלי מסקין, מנכ"לית העמותה וגלית נעמן, מנהלת גיוס המשאבים, ואחרים. כהן, ערך לפני כשבועיים את אירוע הפרידה מהלפרן, של פורום עמיתי בילינסון, כך שמדובר באירוע הפרידה השני.

למקום הגיעו גם ראשי ערים ורשויות, בהם גם עודד הלפרן, ראש המועצה המקומית כפר תבור. הקשר, כך התברר, הוא משפחתי. ראש המועצה הצעיר שנבחר באוקטובר האחרון, הוא בנו של ד"ר הלפרן.

איתן ורטהיים ערן הלפרן פיני כהן / צילום: ניר עמוס
 איתן ורטהיים ערן הלפרן פיני כהן / צילום: ניר עמוס

אורלי מסקין וגלית נעמן  / צילום :ניר עמוס
 אורלי מסקין וגלית נעמן / צילום :ניר עמוס
יצחק לוי ואביגדור קפלן / צילום :ניר עמוס
 יצחק לוי ואביגדור קפלן / צילום :ניר עמוס