בנט ושקד התלוננו על זיופים, נחשו כמה פתקים פסולים נמצאו

ועדת הבחירות הודיעה כי לאחר בדיקה מחדש של המעטפות הכפולות נמצא פתק פסול אחד בלבד • המשמעות היא שמפלגת הימין החדש לא נכנסת לכנסת הבאה בוודאות

נפתלי בנט ואילת שקד/ צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
נפתלי בנט ואילת שקד/ צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי לאחר בדיקה של טענות השר נפתלי בנט ונציגי הימין החדש, הסתבר כי לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים במעטפות הכפולות, למעט אחד. משמעות ההודעה והבדיקה הן כי תוצאות הבחירות מבחינת הימין החדש סופיות והמפלגה לא נכנסת לכנסת הבאה.

מהוועדה נמסר כי "לבקשת השר בנט, ולפנים משורת הדין אישר היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לשר ולנציגיו לעיין בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות שנספרו בכנסת וזאת לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש. אך הבדיקה לא שינתה את תוצאות ההצבעה".

הימין החדש, המפלגה שהוקמה על ידי בנט והשרה איילת שקד לאחר שהתפצלו מהבית היהודי, הוגדרה כמפלגה דתית-חילונית שמשוחררת מכבלי רבני הציונות הדתית. השניים גייסו מועמדים מוכרים בחלקם ובהם אלונה ברקת הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. לאחר התחלה מבטיחה בסקרים מפלגות אחרות, ובהן זהות ובעיקר הליכוד, נגסו בה וחסרו לה קרוב ל-1,500 קולות לעבור את אחוז החסימה. לא ברור כעת עתיד המפלגה ועתידם של השניים, בליכוד יש רבים ובהם חבר הכנסת דוד ביטן המבקשים להביא את שקד אליהם, אך היא טרם הגיבה לכך. כך או כך, הימין החדש איבדה למחנה הימין ארבעה מנדטים חשובים שיכלו לבסס את שלטונו של בנימין נתניהו.