מסימני המשבר? חנות רהיטים בקניון עזריאלי ראשונים

האופנה מפנה מקום לרהיטים? ביקור בקניון עזריאלי ראשונים מגלה תמונה מפתיעה: חלק משמעותי מהמעברים בקומה השנייה בקניון הוסבו לאזור תצוגת רהיטים גדוש בסחורה • מנכ"ל קניוני עזריאלי, ארנון תורן: "מדובר בחנות פופ-אפ המציעה ריהוט קל ואביזרי נוי לבית לתקופה של כחודש"

חנות פופ-אפ לרהיטים בקניון עזריאלי ראשונים / צילום: פרטי
חנות פופ-אפ לרהיטים בקניון עזריאלי ראשונים / צילום: פרטי

האופנה מפנה מקום לרהיטים? ביקור בקניון עזריאלי ראשונים בראשון-לציון מגלה תמונה מפתיעה: חלק משמעותי מהמעברים בקומה השנייה בקניון הוסבו לאזור תצוגת רהיטים גדוש בסחורה, לא בדיוק מראה שגרתי בקניונים בישראל.

זה לא סוד שבתקופה האחרונה ענף הקניונים בכלל ורשתות האופנה בפרט חווה אתגרים רבים כשמספר לא מבוטל של רשתות אופנה קרסו או נסגרו. לא מעט קניונים מתמודדים עם חללים ריקים בתקופות המעבר - כלומר בין המועד שבו רשת כמו הוניגמן קורסת ושחלק מהמיקומים שלה נסגרים, ועד המועד שבו השוכר חדש החדש מאכלס את הנכס, כשלעתים נדרשת תקופת המתנה ארוכה בהקשר זה.

נראה כי בקניוני עזריאלי חיפשו דרך נוספת לנצל את השטחים של המתחם באמצעות שוכרים שישלמו דמי שכירות לתקופה זמנית גם על שטחים שאינם חנויות מוגדרות או דוכנים, בתקווה שהפעילות הזו תגדיל פדיונות (בכל זאת מדובר במוצרים יקרים יותר מאשר הסל הממוצע ברשתות אופנה ממוצעת) וגם תמשוך לקוחות בחג, ובתקווה לא תרגיז את השוכרים מסביב שמצאו את עצמם פועלים מול ערימות של רהיטים.

כך או כך, רשתות הרהיטים ידועות בענף ככאלה שנוהגות לשלם דמי שכירות נמוכים במיוחד ודורשות שטחי מסחר רחבים. רובן פועלות במרכזים ייחודיים או בהאנגרים גדולים, וכמעט ולא ניתן להיתקל בהן בקניונים מובילים. ניתן לקשר זו למגמה האחרונה במסגרתה שחקניות בתחום האופנה פועלות לפזר את הסיכונים שלהן לתחומים נוספים ובראשם אופנת בית - מעט רהיטים והרבה פריטי עיצוב. לאחרונה קבוצת רנואר סימנה את הכיוון הזה, וגם קבוצת פוקס חנכה סניף ראשון של המותג האמריקאי אנתרופולוג'י, אותו היא מייבאת לישראל, שחלק ניכר ממנו מוקדש לפריטי עיצוב לבית, זאת בנוסף לרשת הוותיקה פוקס הום.

ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, מסר ל"גלובס" בתגובה כי "מדובר בחנות פופ-אפ המציעה ריהוט קל ואביזרי נוי לבית לתקופה של כחודש ימים". לדבריו, "כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת קניוני עזריאלי, אנו פועלים כל העת על מנת להרחיב את מגוון השירותים ואופי החנויות שאנו מציעים ללקוחותינו, מתוך מטרה להקל עליהם ולאפשר מקסימום אופציות ואפשרויות במקום אחד. אנו מציעים חנויות פופ-אפ לסירוגין בכל קניוני הקבוצה, ובתקופת החגים עיקר הפופ-אפים מציעים מותגים שאינם קיימים בקניונים בדרך-כלל".