אדמה צופה ירידה של עד 10% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2019

יצרנית חומרי ההדברה תפרסם תוצאות כספיות מלאות רק בעוד כמה שבועות, ובינתיים פרסמה אמש תוצאות חלקיות, המצביעות על יציבות בשורת ההכנסות • אדמה צופה כי תרשום רבעון נוסף של מכירות בהיקף של יותר מ-1 מיליארד דולר, לאחר שהעלתה מחירים בכל אזורי הפעילות

חן ליכטנשטיין, מנכל אדמה / צילום: תמר מצפי
חן ליכטנשטיין, מנכל אדמה / צילום: תמר מצפי

יצרנית חומרי ההדברה אדמה מעריכה כי סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם תוצאות מתואמות דומות לאלה שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות המלאות רק בעוד כמה שבועות, אבל כבר אמש פרסמה תוצאות חלקיות לרבעון הראשון, המעידות על יציבות בשורת ההכנסות וירידה של עד 10% ברווח הנקי המתואם. אדמה נסחרת בבורסת שנזן שבסין לפי שווי של כ-3.7 מיליארד דולר. בתגובה להודעה היום, ירדה מניית החברה ב-3.6%.

אדמה דיווחה כי היא צפויה לרשום רבעון נוסף של מכירות בהיקף של יותר מ-1 מיליארד דולר, וקרוב לרמת השיא של 1.022 מיליארד דולר שרשמה ברבעון המקביל אשתקד. לדברי אדמה, התקרבו מכירותיה לרמת השיא של אשתקד, תוך התגברות על שיבוש הייצור באתר הישן בג'ינגזו שבסין (שהתחיל כבר בחזרה הדרגתית לפעילות סדירה), על החורף הקשה בצפון אמריקה, על זמינות מוגבלת באספקה הגלובלית וכן על חולשת המטבעות השונים מול הדולר.

באדמה הדגישו כי במונחי מטבעות מקור, צפויות המכירות ברבעון הראשון להיות גבוהות מהרבעון המקביל, בעקבות העלאת מחירים, כשלדבריה היא העלתה מחירים באופן ניכר בכל אזורי הפעילות.

עוד ציינו באדמה כי ברבעון הראשון נרשמו ביצועים חזקים באמריקה הלטינית, הודו, המזרח התיכון ואפריקה, וכן בסין ובחברות בונייד ואנפון, שנרכשו לאחרונה. את הביצועים החזקים קיזזו השפעות מזג האוויר וזמינות אספקה של חלק מהמוצרים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה פסיפיק.

האתר המושבת חזר הדרגתית לפעילות

האתר הישן בג'ינגזו התחיל כבר בחזרה הדרגתית לפעילות לאחר שחובר בקו ייעודי למתקן המתקדם לטיהור שפכים, אשר הוקם באתר הפעילות החדש. שיבוש הייצור ברבעון הראשון גרם לחוסר במוצרים מול ביקוש גבוה, כמו גם לעלויות השבתה בסך של כ-10 מיליון דולר.

לדברי אדמה, היא סיימה את הרבעון עם רווח נקי מתואם של 76-84 מיליון דולר, לעומת רווח של 84 מיליון דולר ברבעון המקביל. לפי החברה, גם שאר מדדי הרווח צפויים להגיע לרמות האיתנות שהושגו ברבעון הראשון של 2018, שעל בסיסו נרשמה שנה חזקה ביותר.

עם זאת, בשורת הרווח הנקי החשבונאי נרשמה ירידה חדה, מ-320 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד לרמה של 50-58 מיליון דולר. זאת מאחר שברבעון המקביל נרשם רווח חשבונאי חד פעמי ענק של 247 מיליון דולר, כתוצאה ממכירת מספר מוצרים באירופה בקשר עם רכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה בשנה שעברה, והשפעות קשורות נוספות. התמורה מאותה המכירה, בניכוי מס ועלויות עסקה, שולמה לסינג'נטה בגין העברת סל מוצרים באירופה, בעלי אופי וערך כלכלי דומים.