Lime חונכת שירות עולמי בישראל: הזמנת קורקינט מראש

לקראת האירוויזיון ביקשה עיריית ת"א מכל החברות להגדיל את מספר הקורקינטים בעיר כדי לספק מענה לאלפי התיירים שצפויים להגיע • מנכ"ל Lime ישראל: "העובדה שישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה בעולם בה מושק השירות, מצביעה על החשיבות ש-Lime רואה בשוק הישראלי כמוביל בתחום התחבורה השיתופית"

קורקינט Lime / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
קורקינט Lime / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

חברת הקורקינטים השיתופיים Lime בחרה להשיק שירות חדש ובחרה בישראל כמדינה הראשונה בעולם שבה יתאפשר לשריין מראש קורקינט דרך אפליקציה ולשמור אותו למשך 15 דקות מרגע ההזמנה.

אמנם תל-אביב מוצפת במאות קורקינטים של מספר יצרניות, אולם הביקוש גדול, ופעמים רבות צרכנים מוצאים את עצמם ללא קורקינטים זמינים לידם, או עם קורקינטים שלא ניתן לרכוב עליהם בשל סוללה ריקה או בשל תקלות טכניות. האפשרות לשריין את הכלי מראש מייעלת את התהליך, ולפי יניב גודר, מנכ"ל Lime ישראל, הרעיון הגיע מהשטח.

"בעקבות פידבקים מהמשתמשים על הצורך שלהם בפתרון שיבטיח המצאות של הקורקינט במקום בו הוא מופיע על המפה בדיוק בזמן ההגעה אליו, יצרנו את האופציה להזמין את הקורקינט מראש. העובדה שישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה בעולם בה מושק השירות, מצביעה על החשיבות ש-Lime רואה בשוק הישראלי כשוק המאמץ טכנולוגיות וכמוביל בתחום התחבורה השיתופית", אמר גודר.

מבחינת הצרכן, איתור הקורקינט נעשה על גבי המפה באפליקציית Lime, ולאחר מכן יש לבחור את הקורקינט הרצוי על-מנת לשמור אותו. לאחר לחיצה על אפשרות "שמור" תיפתח תיבת דו-שיח בו המשתמש יתבקש לאשר את הבקשה. בסיום התהליך הקורקינט יישמר עד 15 דקות מרגע הפעלת השירות. 

בשלב הראשון השירות יתאפשר למשתמשי IOS בלבד, אך הכוונה היא להרחיב זאת בהמשך גם למשתמשי אנדרואיד. 

בתחילת פברואר פרסה Lime, חברת הקורקינטים השיתופיים מארה"ב, מאות כלים באזור תל-אביב. בכך היא הצטרפה למתחרה מארה"ב Bird, שהגיעה עוד באוגוסט לישראל; ול-Wind, שהשיקה את השירות כמה חודשים אחריה. האחרונה להשיק את השירות היא חברת ליאו הישראלית.

בתל-אביב לבדה יש למעלה מ-2,000 כלים של כל החברות. לקראת האירוויזיון פנתה עיריית תל-אביב לכל החברות בבקשה לעבות את ההיצע שיוכל לספק מענה לאלפי התיירים שצפויים להגיע לישראל. נזכיר כי הרכיבה מותרת אמנם מגיל 16, אבל לפי תקנוני החברות, היא אפשרית מגיל 18. למרות שרוב הרוכבים לא מצוידים בקסדות, הרי שזו חובה על-פי חוק שאינה נאכפת מספיק.

מחיר השימוש בקרב כל השחקניות זהה: 5 שקלים להזמנת הרכיבה ועוד חצי שקל לכל דקת שימוש.