ג'נרל אלקטריק תספק לחברת החשמל טורבינה לייצור חשמל בעבור כמיליארד שקל

ג'נרל אלקטריק היא הזוכה במכרז להקמת יחידת ייצור חשמל בתחנת אורות רבין בחדרה, אחרי שגברה על סימנס מולה התמודדה • ספק יחידה הפועלת במחזור משולב (מחז"מ), הכוללת טורבינת גז עיקרית וטורבינה נוספת הפועלת באדי קיטור הנוצרים גם משריפת הגז

ג'נרל אלקטריק (GE) היא הזוכה במכרז להקמת יחידת ייצור חשמל בתחנת אורות רבין בחדרה, אחרי שגברה על סימנס מולה התמודדה.

GE תספק יחידה הפועלת במחזור משולב (מחז"מ), הכוללת טורבינת גז עיקרית וטורבינה נוספת הפועלת באדי קיטור הנוצרים גם משריפת הגז. ההספק המשולב של היחידה הוא 630 מגה-וואט.

בתמורה למכירת הציוד ולשירותי תחזוקה למשך 15 שנה, תשלם חברת החשמל כמיליארד שקל. לחברה יש אופציה לרכוש גם יחידת ייצור חשמל נוספת.

קניית היחידות היא במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, והן נועדו להחליף יחידות ייצור חשמל הפועלות בפחם, שהוא מזהם ויקר יותר. עבודות הבנייה להקמת היחידה הראשונה צפויות להתחיל בשנה הבאה, והיא תופעל ביוני 2022, והשנייה - כחצי שנה לאחר מכן.

טקס החתימה נערך אתמול (ג'), בהשתתפות שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן ובכירי חברת החשמל ו-GE.

דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, אמר בטקס: "האירוע היום מהווה צעד משמעותי קדימה בחיזוק מערכת היחסים הוותיקה בין ארצות-הברית וישראל". 

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי "חתימת ההסכם להקמת טורבינות הגז שתחלפנה את יחידות הייצור הפחמיות בחדרה היא צעד חשוב בדרך לגמילת ישראל מהפחם המזהם ולהפחתת זיהום האוויר ברחבי המדינה על-פי לוחות הזמנים שקבעתי. בשנים האחרונות מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון מבין מדינות ה-OECD בקצב הפחתת השימוש בפחם ובדלקים מזהמים ובהחלפתם בגז טבעי ובאנרגיות מתחדשות".