מעבר חלק לנאסד"ק: בריינסווי גייסה 27.5 מיליון דולר במחיר השוק

היקף הגיוס הוא מעט נמוך מכפי שביקשה החברה (סביב 30 מיליון דולר) אולם בסך הכל מדובר במעבר חלק של החברה לנאסד"ק

חברת המכשור הרפואי בריינסוויי, המפתחת ומשווקת קסדת גירוי מגנטי לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, הודיעה על גיוס 27.5 מיליון דולר בנאסד"ק, במחיר של 11 דולר ל-ADS (איגרת הנסחרת בארה"ב ועוקבת אחר מניה הנסחרת בבורסה אחרת). המחיר הוא מחיר השוק. הבוקר נסחרה החברה בת"א לפי שווי של 326 מיליון שקל.

היקף הגיוס הוא מעט נמוך מכפי שביקשה החברה (סביב 30 מיליון דולר), אולם בסך הכל מדובר במעבר חלק של החברה לנאסד"ק. חתמי ההנפקה היו  Fitzgerald Cantor & co, ו Raymond James & Associates, אופנהיימר ו-Ladenburg Thalmann.

הקסדה של בריינסווי מאושרת לשיווק ונמכרת מזה מספר שנים לטיפול בדיכאון ובשנה האחרונה אושרה גם לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית ( OCD), הפועלת על אותו מכשיר.

זינוק בהכנסות ב-2018 

ב-2018 רשמה בריינסוויי הכנסות של 16.3 מיליון דולר, גידול של 46% לעומת התקופה המקבילה, והפסד של 6.4 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה הכנסות של 4.7 מיליון דולר. על פי מסמכים שהגישה החברה ל-SEC לקראת ההנפקה, ברבעון הראשון של 2019, רשמה הכנסות של בין 4.9-5.2 מיליון דולר והפסד נקי בטווח של בין 1.6 ל-2.1 מיליון דולר, כך שנראה שמגמת הצמיחה נמשכת.

הגידול בהכנסות מגיע על רקע שינוי במודל העסקי, בהובלתו של המנכ"ל יעקב מיכלין, שנכנס לתפקידו בתחילת 2017. מיכלין שינה את המודל העסקי ממודל של מכירת מכונות המניב הכנסות מיידיות מהירות, למודל שמבוסס בעיקר על החכרת מערכות ודמי שימוש קבועים, ומניב הכנסות נמוכות יותר בטוח המיידי, אך רבות יותר לאורך השנים. לאחר תקופה של ירידה בהכנסות בעקבות יישום המודל, שבו ההכנסות לעלות והגיעו מעבר להיקפן לפני שינוי המודל. כעת יש לחברה גם צבר הכנסות צפויות גבוה יותר להמשך.

עדיין רחוקה מהשיא ב-2013

למרות הגידול בהכנסות וההיקף האבסולוטי הנאה שלהן, מניית החברה לא הצליחה עדיין לחזור לשוויים שבהם נסחרה סביב אישור ה-FDA במוצר, ולפני האכזבה מן השלב הראשון של המכירות אחרי האישור, והחלפת שני מנכ"לים (המייסד עוזי סופר הוחלף בד"ר גיא איזיקיאל, שעזב אחרי זמן קצר יחסית והוחלף על ידי מיכלין). מאז השיא שחל עם אישור המוצר לשיווק ב-2013, המניה איבדה 72% מערכה, וזאת למרות שהכניסה המגומגמת שלה לשוק וההתאוששות רק לאחר החלפת מודל עסקי, הם אירועים לא חריגים בכלל לחברות מסוגה. אפילו אישור המוצר להתוויה נוספת לא היה מספיק, עדיין, כדי לסגור את הפער.

מעבר לפעילותה בתחום הדיכאון ובתחום הטיפול ב-OCD, בריינסוויי מפתחת את המוצר שלה גם למספר אינדיקציות נוספות בתחום המוח, והיא עורכת בימים אלה ניסוי בקסדה שלה לצורך טיפולי גמילה מעישון.