ריבלין הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה: "הרוב אמר את דברו בבחירות אלה"

(עדכונים): על נתניהו המליצו 65 ח"כים, ומרגע זה עומדת לרשות נתניהו תקופה של 28 ימים, הניתנת להארכה בעוד 14 ימים • נתניהו: "ננסה להרכיב ממשלה בהקדם. נתחיל במגעים להרכבת הממשלה ללא שיהוי מיותר"

ראובן (רובי) ריבלין ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח
ראובן (רובי) ריבלין ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח

בסיומה של מערכת הבחירות, הגיע הערב (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הנשיא על מנת לקבל מידיו את כתב המינוי להרכבת הממשלה.

על נתניהו המליצו 65 ח"כים, ומרגע זה עומדת לרשות נתניהו תקופה של 28 ימים, הניתנת להארכה בעוד 14 ימים.

הפגישה בין נתניהו לנשיא ריבלין מתוחה, אחרי חודשים ארוכים של אמירות משתלחות מצידו של נתניהו באשר להפעלת שיקול הדעת על ידי הנשיא, וטענות כאילו יש קונספירציה של ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על גדעון סער.

המו"מ הקואליציוני למעשה החל כבר ברגע שהתבהרו תוצאות הבחירות, לפיהן הליכוד מוביל את גוש הימין והמפלגות: כולנו, איחוד מפלגות הימין, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו, יהיו חלק מן הקואליציה. ההנחה היא שישראל ביתנו תקבל את תיק הביטחון וכולנו תקבל את תיק האוצר, במקביל ש"ס תקבל את תיק הפנים, דתות ותיק נוסף, ואיחוד מפלגות הימין דורשים את תיקי החינוך והמשפטים.

ריבלין חתם על כתב המינוי לנתניהו והאישים לחצו ידיים. הנשיא אמר: "מכובדי ראש הממשלה המיועד, הרוב אמר את דברו בבחירות אלה. לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת הבחירות המשנה לנשיאה השופט מלצר, פתחתי בהתייעצות עוד בטרם הפרסום הרשמי. את הת,וצאות הרשמיות קיבלתי היום בצהריים. התמונה הכללית הייתה ברורה ולאחר שנועצתי באופן גלוי ושקוף הריני להודיע כי 65 ח"כים המליצו עליך כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. אתה מקבל את כתב המינוי וזכית, זו הפעם החמישית, באמונו של העם היקר".

עוד אמר ריבלין כי על נתניהו מוטלות משימות כבדות לאור מצבה הביטחוני של ישראל בחזיתות השונות: "בצד כל אתגר יש תמיד הזדמנות".

ריבלין דיבר גם על צמצום הפערים החברתיים ואיחוי הפצעים החברתיים בתוך המדינה, כדרך לחזק את המדינה. "עברנו מערכת בחירות קשה, נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר במדינה דמוקרטית. נגמר אנחנו והם - ועכשיו זה רק אנחנו. זה הזמן להפסיק להילחם ב"הם" ולדבר "אנחנו". עלינו להילחם על הבית המשותף שלנו".

ריבלין ציין כי האחריות המירבית לאיחוי הקרעים מוטלת בעיקר על ראש הממשלה נתניהו. "לצערי, אנחנו נראה הרבה פחות נשים בכנסת הנכנסת ובממשלה. אני מקווה שבכנסת ובממשלה, נראה נשים בתפקיד שרות ויו"רות ועדות, ונוודא שהקול הנשי נשמע באופן רם".

ריבלין הוסיף בנימה אישית "התרגשתי מאוד מן האיחולים להחלמתה של רעייתי נחמה, המילים יצאו מן הלב ונכנסו ללב. והתרגשתי מהתלכדות של כל הקשת הפוליטית לרפואתה ושלמותה".

ריבלין סיים בכך שהוא מתפלל להצלחת ישראל והממשלה החדשה.

נתניהו הודה לנשיא ריבלין, ואמר שהוא שולח שוב בשם העם כולו את תפילותיו לרעיית הנשיא, נחמה. "אני רוצה להביע הערכה על האופן שבו הובלת את תהליך ההתייעצות בצורה חדשה. זו הפעם החמישית שבה אני מקבל את הזכות הגדולה הזו בחיים הדמוקרטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ואולי אפילו יותר מכך.

"אעשה הכל כדי להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי. אני מודע לגודל האחריות ואפעל כשליח העם על כל חלקיו, אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. יסוד כוחנו הוא היכולת לפעול יחד".

נתניהו אמר שבתקופה של טלטלה עזה באזור שלנו "הצלחנו להפוך את ישראל לכוח א"זורי עולה ומעצמה של ממש בכמה תחומים. כל יום מביא בשורה חדשה".

נתניהו סיפר על רשימה עולמית של דירוג ערים טכנולוגיות. ברשימה במאייה הראשונה, תל אביב שלנו ובמאיה השנייה, נוספה באר שבע לרשימה. "חברות היטק מגיעות ללב הנגב וזה ממלא את כולנו בגאווה ובתקווה. נשקיע מירב מאמצים להמשיך בדרך זו. ננסה להרכיב ממשלה בהקדם. נתחיל במגעים להרכבת הממשלה ללא שיהוי מיותר".