חושבים שאתם אנשים לא יצירתיים? שימו לב לחדשות הטובות: אפשר ללמד יצירתיות, זה שריר לכל דבר. הוא מצריך אימון ותרגול, ושילוב של כלים וטכניקות.
כך טוען ד"ר גוין סאס שמספק לנו 5 המלצות שיעודדו אצלכם יצירתיות:

1. לדחות את ברירת המחדל. כל שירות שניתן בחינם, שבדרך כלל יעיל ופותר בעיה, כמו אפליקציות או תוכנות למיניהם - גובים מחיר כבד. קרי: לא צריך לחשוב ולקבל החלטות, לא חייבים לאלתר ולהפעיל שיקול-דעת. בחרתם להשתמש בווייז? זה נוח וזה חינם, אבל זה מדכא את הצורך לחשוב, לנווט, לחשב מסלול, ולאלתר. תנסו לכבות מדי פעם את האפליקציות.

2. אנשים מאוד אוהבים סדר, התאמה, תיאום, סינרגיה. כדי לפתח יצירתיות, צריך לעשות בדיוק ההפך. למשל - להתלבש צבעוני וללא שום קשר, לבוא עם גרביים שונים, נעליים שונות, הכול שונה מהמקובל. חוויה של צבעוניות ושינוי יעודדו אתכם לחשוב אחרת ולפחות לאתגר את הקיים.

3. רבים מכם נדרשים כל יום במסגרת העבודה להשתתף בישיבות. הישיבות מתקיימות לרוב בחדרי דיונים. נסו לקיים מדי פעם ישיבות בעמידה ולא בישיבה. במצב של ישיבה לכולם נוח, ובעמידה המצב הפוך - יש מתח ואי נוחות, ובדיוק במצבים אלה קיים פוטנציאל טוב שיעלה משהו אחר, מקורי.

4. להירשם לחוג או לפתח תחביב שמעולם לא רציתם או חשבתם לעשות. הבחירה להיות במקום לא נוח, שלא הייתם בוחרים, יוצר מתח ואי נחת שטובים לחשיבה ולפיתוח היצירתיות. רוב האנשים, אם לא כולם, תמיד יבחרו מה שנוח להם, ולכן חשוב כל-כך לנסות לשהות במרחבים שלא נעימים ונוחים.

5. תפסיקו לשאול "מה קרה?" או "איך זה קרה" ותעברו לשאול "למה זה קרה" ואחרי שתבינו את הסיבות, צאו לחפש פתרונות בעולמות אחרים. למשל: אם יש בעיה בבית עם הילדים, בשלב הראשון נסו להבין למה זה קורה. אחר כך נסו להעתיק אותה לעולם תוכן אחר, ולחשוב איך שם היו מתמודדים אם הבעיה הזו הייתה צצה.