צ'ק פוינט סיכמה את הרבעון הראשון עם תוצאות גבוהות מתחזיות האנליסטים

הכנסות צ'ק פוינט הסתכמו ברבעון בכ-472 מיליון דולר • החברה רשמה רווח נקי Non-GAAP של 1.32 דולר למניה, סנט אחד מעל תחזיות השוק • המניה צונחת בכ-6% בטרום-מסחר

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  סיכמה את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות ורווח מעט יותר גבוהים מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-472 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי Non-GAAP של 1.32 דולר למניה, סנט אחד מעל תחזיות השוק. המניה צונחת בכ-6% בטרום-מסחר.

בסך הכול, הכנסות החברה צמחו ב-4.3%, כאשר ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו ב-13.1% ביחס לרבעון המקביל לרמה של 144 מיליון דולר, בעוד שההכנסות ממוצרים ורישיונות ירדו ב-4.5% ל-113 מיליון דולר. ההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה הסתכמו ב-215 מיליון דולר, עלייה של 3.9%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עלייה בהוצאות התפעוליות הובילה לירידה של 3.5% ברווח התפעולי, שהגיע ל-206 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי GAAP בגובה 180 מיליון דולר, לעומת 187 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הכוללים את עלות התגמול ההוני לעובדים, הוצאות בגין רכישות והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, צ'ק פוינט רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 205 מיליון דולר, ירידה של 2.1% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם כאמור ב-1.32 דולר ועקף במעט את תחזיות האנליסטים.

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט

במהלך הרבעון ייצרה החברה תזרים של 379 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ורכשה מניות של עצמה בתמורה ל-305 מיליון דולר. הרכישה העצמית בוצעה במחיר ממוצע של כ-113 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי שמתקרב ל-130 דולר, ומשקף לחברה שווי של 20.2 מיליארד דולר בנאסד"ק. מה שהופך את צ'ק פוינט לחברה הציבורית הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר. בסוף הרבעון היו לצ'ק פוינט בקופה 4.2 מיליארד דולר במזומנים והשקעות. ברבעון הקודם רכשה צ'ק פוינט את Dome9 וברבעון הראשון ביצעה רכישה קטנה נוספת, של ForceNock.

"היו לנו תוצאות טובות ברבעון הראשון, עם צמיחה של 13% בהכנסות ממנויים, הכוללות את הפתרונות המתקדמים שלנו לענן ומובייל כמו גם את SandBlast Zero day למניעת איומים", מסר מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, שציין גם כי החברה השיקה במהלך הרבעון מספר רב של מוצרים חדשים.

במסיבת עיתונאים שערכה החברה לאחר פרסום הדוחות אמר שויד כי הצמיחה בהכנסות מגיעה בעיקר מהטכנולוגיות החדשות של החברה - תחום הענן, מניעת איומים וארכיטקטורת האבטחה אינפיניטי שנותנת פתרון מלא לארגונים.

שויד ציין כי חוקרי צ'ק פוינט הדגימו ברבעון האחרון עד כמה הסביבה שלנו חשופה וכמה הכל פגיע - בין היתר חולשה במערכת ההפעלה לינוקס שאפשרה פריצה לשרתים בענן ציבורי, השתלטות על מכונת אולטרה-סאונד של בית חולים וכדומה. בהתייחסות לבחירות הזכיר שויד את ממצאי צ'ק פוינט שפורסמו לאחרונה, על בעיות אבטחה אבטחה גם בליכוד וגם בעבודה, שהמפלגות מיהרו לתקן. ספציפית על תחום אבטחת המובייל - ששויד חוזר ואומר שהמודעות אליו נמוכה מדי - אמר שויד כי "כשטלפון של רמטכ"ל לשעבר נפרץ על ידי האיראנים, או כששומעים דבר דומה על ג'ף בזוס, זה מכיוון שאף אחד לא משתמש בהגנות על מובייל ולכן זה לא מפתיע. משום מה אנשים וארגונים כמעט לא משתמשים בתוכנות להגן על המובייל שלהם".

אתמול דווח שחברת הטכנולוגיה ורינט נפגעה ממתקפת כופר בה דרשו התוקפים תשלום של מיליונים. בלי להתייחס ישירות למקרה של ורינט סיפרה מאיה הורביץ, מנהלת המחקר בצ'ק פוינט, כי הטרנד הנוכחי, בניגוד לעבר, הוא להגיע לארגונים גדולים שיש להם הרבה מה להפסיד ובתוך הארגון - למערכות כמה שיותר קריטיות. לדבריה, זאת לא התקפה מקרית. "בדרך כלל הפריצה היא בעזרת מיילים של פישינג לעובד ספציפי, ניצול של הדרך הכי קלה כי היא תלויה גם בגורם האנושי".

במבט קדימה מצפה החברה להכנסות של 474-500 מיליון דולר ברבעון השני, בדומה לתחזית השוק, ולרווח נקי Non-GAAP של 1.32-1.4 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים ל-1.38 דולרים. "אנחנו בהחלט רואים שהחזון שלנו לשירותי אבטחה מתקדמים ואבטחה בענן מתחיל להתממש", ציין שויד.