סטודנטים באונ' ת"א יעשו התמחות בסטארט-אפים של הקרן שלה

קרן ההון סיכון של אוניברסיטת ת"א, טאו ונצ'רס, פתחה בשיתוף פעולה עם תכנית הלימודים הבינלאומית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה • היקף ההתמחות הוא בין 6 ל-10 שעות שבועיות של עבודה בסטארט-אפ למשך תקופה של 3 חודשים

נמרוד כהן / צילום: TAU Ventures
נמרוד כהן / צילום: TAU Ventures

טאו ונצ'רס, קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב, מתחילה לספק לחברות הפורטפוליו שלה סטודנטים מתמחים. זאת, במסגרת שיתוף פעולה חדש בין תכנית הלימודים הבינלאומית לתואר שני במנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב, וקרן ההון סיכון האוניברסיטאית. הסטארט-אפים שקיבלו השקעה מהקרן יקבלו מתמחים שיעבדו בחברות במשך סמסטר אחד. הסטודנטים בתכנית הבינלאומית או סטודנטים ישראלים ב"קורס פרויקטים" במסלול לתואר שני במנהל עסקים, יזכו להשתתף בהתמחות בתמורה לשתי נקודות זכות והנחה בשכר הלימוד לתואר.

היקף ההתמחות הוא בין 6 ל-10 שעות שבועיות של עבודה בסטארט-אפ למשך תקופה של 3 חודשים, במהלכם הסטודנטים יהיו אחראיים לקחת על עצמם תפקיד מרכזי ולהוביל לשינוי בחברה. תקופת ההתמחות יכולה להתארך מסמסטר אחד לשניים על בסיס עניין משותף של הצדדים. התכנית נפתחה לפני שבועות בודדים, והיום משתתפים בה 8 סטודנטים שהחלו את התמחותם בחברות. את המסלול מוביל וויל רוזנבלט, וההתמחויות מתקיימת בליווי מנטורים מהאוניברסיטה ומהתעשייה.

"הרעיון בא משני כיוונים. מצד אחד טאו ונצ'רס, כקרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב רוצה להעמיק את היתרונות שיש לנו כמשקיעים בכך שאנחנו חלק מהאוניברסיטה. מצד שני חשבנו איך נוכל לתת לסטודנטים כלים פרקטיים במסגרת הלימודים שלהם", סיפר נמרוד כהן, השותף המנהל בטאו ונצ'רס, בשיחה עם "גלובס".

מבחינת הפקולטה למנהל עסקים, שיתוף הפעולה נועד לספק לסטודנטים הזדמנות להתנסות פרקטית. הסטודנטים נבחרים להתמחות בהליך תחרותי, ומרביתם בעלי נסיון עבודה של מספר שנים כיועצים אסטרטגיים, משקיעים פיננסיים ומנהלי פיתוח עסקי בחברות בינלאומיות גדולות. למרות ניסיונם העשיר, התכנית הבינלאומית למנהל עסקים רואה בהתמחות הזדמנות עבור הסטודנטים להתנסות בעבודה בסטארט-אפים ישראליים, ובכך הם עשויים להביא לשינוי משמעותי.

קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב היא קרן ההון סיכון האוניברסיטאית הראשונה שהוקמה בישראל, והיקפה עומד על כ-20 מיליון דולר. הקרן משקיעה סכומים קטנים יחסית של עשרות עד מאות אלפי דולרים בחברה, בסטארט-אפים בשלבים המוקדמים. עד היום, הקרן השקיעה ב-10 סטארט-אפים, ו-15 נוספים השתתפו בתכניות ההאצה שהיא מפעילה. ההתמחות לסטודנטים פתוחה בכל אחת מ-25 החברות, ובהן בלבד.

חברות סטארט-אפ בשלבים המוקדמים מונות לרוב צוות עובדים מצומצם בשל העובדה כי משאביהן דלים יחסית, ולכן עשויות להפיק תועלת משילוב של מתמחים בעלי נסיון. בזכות נסיונם, הסטודנטים מצופים לבצע בחברות פרויקטים של מחקר שוק, לבנות מודלים פיננסיים, תכניות אסטרגיות יישימות או שותפויות עם לקוחות בשווקים חדשים.

במסגרת ההתמחות, הסטודנטים אמנם עובדים ללא תמורה כספית עבור עצמם אלא עבור הקרן והאוניברסיטה, אך כהן "חושב שיש פה איזון נהדר בין מה שנותנים ומה שמקבלים. אני לא חושב שמישהו מסתכל על זה כעבודה בחינם אלא כעל הזדמנות לקבל כלים פרקטיים, ואני חושב שיש פה איזון נהדר בין מה שנותנים ומה שמקבלים".