עכשיו זה רשמי: סמסונג תעכב את השקת המכשיר המתקפל

בשבוע שעבר כתבי טכנולוגיה שקיבלו את המכשיר לסיקור בטרם יציאתו לשוק דיווחו כי הטלפון מתקלקל אחרי יום או יומיים של שימוש בלבד, למרות מחירו היקר - 1,980 דולר • סמסונג: "ננקוט צעדים כדי לחזק את ההגנה על המסך"

הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס
הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס

סמסונג מעכבת את תאריך הוצאת הסמארטפון המתקפל שלה, "גלקסי פולד", שהיה אמור לצאת לשוק ביום שישי הקרוב - כך הודיעה הערב (ב') החברה בתגובה ל"CNBC". 

"לאחרונה חשפנו קטגוריית מובייל חדשה לחלוטין: סמארטפון שעושה שימוש במגוון טכנולוגיות וחומרים חדשים כדי ליצור תצוגה גמישה מספיק כדי להתקפל. בעוד שעיתונאים רבים שסיקרו את המכשיר חלקו איתנו את הפוטנציאל הרב שהם רואים, חלק גם הראו לנו כי המכשיר זקוק לשיפורים נוספים כדי שנוכל לוודא שאנו מספקים את חווית המשתמש הטובה ביותר", כך לפי הצהרת החברה. "כדי לבחון בצורה מלאה את הפידבק שקיבלנו ולהריץ בדיקות פנימיות נוספות, החלטנו לעכב את השקת המכשיר. אנחנו מתכננים להודיע על תאריך חדש בשבועות הקרובים. אנו ננקוט צעדים כדי לחזק את ההגנה על המסך".

בשבוע שעבר כתבי טכנולוגיה שקיבלו את המכשיר לסיקור בטרם יציאתו לשוק דיווחו כי הטלפון מתקלקל אחרי יום או יומיים של שימוש בלבד, למרות מחירו היקר - 1,980 דולר. לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", סמסונג החליטה לעכב את הוצאת המכשיר בעקבות אותן תלונות. עדיין לא נקבע תאריך חדש, אך ככל הנראה הוא יהיה בשבועות הקרובים. החברה ביטלה גם את אירועי ההשקה של המכשיר שתוכננו השבוע בהונג קונג וסין.

הגלקסי פולד הוא מכשיר היברידי שאמור לאפשר למשתמשים לעבור ממצב טאבלט למצב סמארטפון באמצעות קיפול המסך הגמיש. בשבוע שעבר, סמסונג פרסמה הצהרה בעקבות הפרסומים על התקלות בה כתבה כי "מספר מוגבל של דגימות מהגלקסי פולד סופקו לתקשורת לשם ביקורת. קיבלנו דיווחים לגבי התצוגה הראשית שלהן ואנחנו בוחנים לעומק את היחידות האלה באופן אישי כדי לקבוע מה גרם לתקלה. במקביל, מספר מבקרים דיווחו שהסירו את השכבה העליונה של המסך. זוהי שכבה מגנה שהיא חלק ממבנה התצוגה שעוצבה כדי להגן על המסך משריטות. ההסרה שלה או הדבקה של דברים אחרים על התצוגה הראשית עשויה לגרום לנזק. אנחנו נוודא שהמידע הזה יובהר ללקוחותינו".

ההשקה של הגלקסי פולד הייתה בפברואר, ומספר ימים אחריה גם וואווי השיקה סמארטפון מתקפל, במחיר 2,300 יורו, ויצרניות טלפונים נוספות פועלות כדי לפתח מוצר כזה, שנחשב כרגע לפיתוח המתקדם ביותר בשוק הסמארטפונים שסבל במשך תקופה ארוכה ממחסור בחדשנות.