על רקע חשיפת גלובס: ורינט הודיעה על מתקפת הסייבר לבעלי המניות

החברה כתבה בהודעה: הלקוחות שלנו לא נפגעו • אתמול פורסם ב"גלובס" כי משרד הביטחון בודק אם מתקפת הסייבר הייתה חמורה מכפי שדווח

חברת הסייבר ורינט  פרסמה הערב הודעה רשמית ראשונה לבעלי המניות על מתקפת הסייבר שהחלה בסוף השבוע שעבר. בהודעת החברה שפורסמה באנגלית ועליה חתום אלן רודן, סגן נשיא החברה לענייני קשרי משקיעים נכתב כי "החברה חוותה התקפת כופרה. החברה זיהתה את המתקפה במהירות, פעלה לתיקון המצב, והשיבה את שרותי ה-IT של החברה לפעולה מלאה תוך פחות מ-24 שעות מבלי שהייתה השפעה כלשהי על לקוחותיה או שותפיה".

אתמול פורסם ב"גלובס" כי משרד הביטחון בודק כמה סוגיות מהותיות בנוגע למתקפה, שמאירות באור שונה את התגובה של ורינט וכי בין השאר בוחן המשרד האם המתקפה נגד ורינט נמשכה מספר חודשים, וכן אם הייתה מתוחכמת יותר ולא הסתכמה במתקפת כופר, האם מדינה זרה מעורבת במתקפה, והאם נגנב מהחברה מידע רגיש או שמידע רגיש ננעל על ידי התוקפים. בחברה ובמשרד הביטחון סירבו להתייחס לפרסום.

עוד נכתב בהודעת החברה כי סוג ההתקפה שחוותה "שכיחה בקרב קבוצות שתוקפות ארגונים לשם רווח כספי מהכופר. ורינט הייתה מסוגלת לשכך במהירות ובהצלחה את המתקפה מבלי לשלם כופר". ורינט ייחסה את הטיפול המוצלח, כהגדרתה, לשימוש בתוכנה לכריית מידע מבית ורינט עצמה "שעוצבה כדי לזרז חקירות של תוכנות זדוניות".