ההסכם של אלון מאסק עם רשות ני"ע האמריקאית: אין ציוצים בלי אישור משפטי

יו"ר טסלה אלון מאסק ורשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) הגיעו אמש להסכם וסיכום משפטי בנוגע לשימוש ברשת החברתית טוויטר • מאסק הוגבל מאוד בנוגע למידע העסקי והפיננסי של טסלה אותו הוא רשאי לשתף ברחבי האינטרנט ללא אישור עו"ד

אלון מאסק, מייסד ויו"ר טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד ויו"ר טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

אחרי אינספור חודשים של דיונים, נזיפות והתנהלות מאוד מוזרה משני הצדדים, יו"ר טסלה אלון מאסק ורשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) הגיעו אמש (ו') להסכם וסיכום משפטי בנוגע לשימוש ברשת החברתית טוויטר של יו"ר חברת הרכב - זאת על-פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי במחזו הדרומי של ניו-יורק.

ההסכם המשפטי, שעדיין ממתין לחתימת שופט, מגדיר בדיוק איזה סוג של מידע מצריך בדיקה משפטית טרם עלייתו לחשבון הפרטי של מאסק. תהליך זה יהיה מחייב מעתה לא רק עבור הטוויטר של מאסק עצמו אלא גם עבור הבלוג של טסלה, הצהרות החברה למשקיעים וחשבונות המדיה החברתית של החברה.

המסמך המשפטי כולל רשימה מפורטת מאוד של כל המידע שאין לשתף עם הציבור בטרם בדיקה משפטית מעמיקה, בה מופיעים סעיפים חריפים מאוד כגון:

  • מצבה הפיננסי של החברה, הצהרות הון, תוצאות רבעוניות או הנחיות למשקיעים.
  • מיזוגים פוטנציאליים או הצעות למיזוג, הצעות מכר או שיתופי-פעולה עתידיים.
  • נתוני ייצור, מכירות או משלוחים, בין אם אמיתיים או תחזיות, שלא פורסמו בעבר דרך הודעת חברה כתובה שאושרה משפטית.
  • שינוי בבעלי התפקידים בדירקטוריון החברה או מינויים חדשים.

אמש מניית טסלה  עלתה כ-1% במסחר המאוחר בוול סטריט. בשעות המסחר הרגילות המניה נפלה כ-5%, ומתחילת 2019 היא הספיקה ליפול כבר 29%.

נזכיר כי ליו"ר טסלה יש נטייה לצייץ בלי מחשבה רבה לפני לחיצה על מקש השיתוף. כך, בפברואר האחרון ב-SEC טענו כי המיליארדר צייץ תחזית נתוני ייצור עבור החברה ל-2019. ב-7 באוגוסט מאסק נקנס ב-20 מיליון דולר על-ידי רשות ניירות ערך האמריקאית, לאחר שצייץ כי הוא מתכנן להוריד את טסלה מהשוק עבור מחיר של 420 מיליארד דולר, ואף הייתה דרישה שיירד מתפקיד יו"ר החברה. בסופו של דבר מאסק נותר היו"ר, אך גם טסלה עצמה שילמה עוד קנס של 20 מיליון דולר.