סמוטריץ': "מנסים לתפור לי תיק כדי לסכל את מינויי לשר המשפטים"

יו"ר האיחוד הלאומי מאשים את המשטרה והפרקליטות בהדלפת מסמכים מחקירה ישנה שנסגרה, והוא אף פנה ליועמ"ש כדי שיבדוק את העניין • כתב בפייסבוק: "לאחר שאמונה בכוונתי לנקות את האורוות, להחזיר לאחור את ההפיכה השיפוטית שביצע אהרן ברק ולתקן את העיוותים הרבים במערכת"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור
ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור

בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, מאשים את המשטרה והפרקליטות בהדלפת מסמכים מחקירה ישנה שנסגרה במטרה "לתפור" לו תיק כדי למנוע את מינויו לתפקיד שר המשפטים - מינוי שהוא דורש במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני עם הליכוד.

סמוטריץ' פנה במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה אודות ההדלפה, לטענתו, של מסמכי חקירה שנפתחה ב-2014 בעניין קשר שרקמה תנועת "רגבים", שסמוטריץ' היה ממייסדיה, לבין חברת ייעוץ בשם "תארא" שבבעלות עובד יחזקאל, מי שהיה מזכיר הממשלה.

לטענת סמוטריץ', המסמך הודלף לכתבת של אתר החדשות "מחלקה ראשונה" מהמשטרה או מהפרקליטות, בניסיון להשחיר את פניו ואולי אף להתניע "חקירה" כדי למנוע את המינוי. לדבריו, ההדלפה הזו מצטרפת לקמפיין לא דמוקרטי אותו מובילים "גורמים בכירים" במשרד המשפטים בתקשורת נגד האפשרות שהוא יחליף את איילת שקד בתפקיד.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב סמוטריץ' כי מי שהדליף לא יפחיד אותו, וכי לאחר שימונה, "בכוונתי לנקות את האורוות, להחזיר לאחור את ההפיכה השיפוטית שביצע כאן אהרן ברק ללא כל סמכות ולתקן את העיוותים הרבים במערכת".

החקירה המדוברת עסקה בהסכם בין "רגבים" לחברת הייעוץ של יחזקאל, שלפי סמוטריץ' הכינה הצעה מקצועית שהוגשה לעיריית נצרת עילית במסגרת פרויקט לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל. סמוטריץ' נשאל על-ידי כתבת אתר החדשות מדוע חתם על הסכם סודיות עם יחזקאל, וענה כי חשש שגורמים שאינם תומכים בהתיישבות ביהודה ושומרון יירתעו מלשתף איתה פעולה לפיתוח הגליל בשל זיהוייה עם הפעילות ביו"ש.

החקירה דאז בדקה בין השאר האם "רגבים" שימשה רק צינור להעברת כספים ליחזקאל מתורם אלמוני, אך היא נסגרה לאחר שלא נמצאו לכך הוכחות. הכתבת בדקה בין השאר האם פעילותו של סמוטריץ' נועדה לקבל חשיפה ציבורית תמורת התערבותו ושימוש במעמדו. סמוטריץ' אומר כי זו טענה מטופשת, וכי כל פעילות של חברי הכנסת "מזכה" בחשיפה תקשורתית וציבורית. סמוטריץ' נשאל עוד אם קשריו אלה עם עובד יחזקאל לא הביאו לסיוע ליצרני חשמל פרטיים שיחזקאל ייצג במסגרת הרפורמה במשק החשמל.

סמוטריץ' מותח ביקורת גם על מבקר המדינה, שלטענתו בדק תרומות שקיבלה עמותת "רגבים" רק בגלל ניסיונותיו לשנות את סמכויות מוסד המבקר.