בעקבות חשיפת "גלובס": תוקם ועדה לבדיקת החריגות באיכות המים ממתקן ההתפלה בשורק

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ הורה על הקמת הוועדה שבראשה יעמוד מנכ"ל משרדו, אודי אדירי • הוועדה תבדוק השפעות אפשריות על איכות המים ועל ההיבטים הכלכליים של מחויבות המתקן כלפי המדינה

מפעל התפלה מים שורק / צילום:  איל יצהר
מפעל התפלה מים שורק / צילום: איל יצהר

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, הורה להקים ועדה לבדיקת החריגות באיכות המים ממתקן ההתפלה בשורק, בעקבות חשיפת "גלובס" על שיעורי הכלורידים החריגים שנמצאו במים על-פני תקופה של שנתיים לפחות.

השר שטייניץ מינה את מנכ"ל משרדו, אודי אדירי, לעמוד בראש הוועדה, שבה יהיו חברים גם יחזקאל ליפשיץ סמנכ"ל תשתיות במשרד האנרגיה ונציגי החשב הכללי ורשות המים.

במכתב ששלח לחברי הוועדה כתב השר שטייניץ כי "בעקבות הממצאים שהוצגו לי על חריגות במליחות המים המסופקים ע"י מתקן ההתפלה בשורק; ובעקבות הנתונים המצביעים, לכאורה, על חריגה שיטתית, לאורך זמן, לגבי איכות המים המסופקים; ולאור החשיבות הקריטית באמון הציבור לגבי איכות המים ולגבי מהימנות מערכות הניטור והבקרה אני ממנה אתכם לוועדת בדיקה בנושא, על כל היבטיו".

בין היתר מונתה הוועדה לבדוק השפעות אפשריות, ככל שהיו, על איכות המים ועל ההיבטים הכלכליים של מחויבות המתקן כלפי המדינה.

בנוסף תתבקש הוועדה להמליץ על הפקת לקחים מהאירוע, כולל אמצעי הפיקוח, וגיבוש המלצות לשם מניעת הישנותם של אירועים דומים בעתיד בכלל מתקני ההתפלה במדינה ובקרב יתר מפיקי וספקי המים בישראל. הוועדה התבקשה להציג את מסקנותיה והמלצותיה בתוך 60 יום.