הוקמה ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים

הוועדה תהיה בראשות היו"ר עודד ערן ויהיו בה גם דליה לב ויעקב פאר • המועמדים הפנימיים המרכזיים הם ארז יוסף ורונן שטיין

אריק פינטו/  צילום:  איל יצהר
אריק פינטו/ צילום: איל יצהר

תהליך מציאת המחליף לאריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים  יוצא רשמית לפועל. הערב הודיע הבנק כי תוקם ועדת איתור בראשות היו"ר עודד ערן, ויהיו חברים בה הדירקטורים דליה לב ויעקב פאר.

הוועדה תמצא מחליף לפינטו שהודיע במפתיע בחודש שעבר כי יעזוב את התפקיד אחרי כהונה של כ-3 שנים בלבד.

בניגוד למקרי העבר בהם היה ברור מי יתמנה לתפקיד המנכ"ל, הפעם נראה שהמירוץ פתוח.

שני מנהלים בכירים בבנק שרואים עצמם מועמדים לתפקיד הם ארז יוסף ה-COO של הבנק, ורונן שטיין, ראש חטיבת הקמעונאות. יוסף נחשב למקורב לפינטו, ואילו שטיין מקורב למנכ"ל הקודם ציון קינן. מי שעוד עשויים להתמודד על התפקיד הם ידין ענתבי ראש חטיבת שווקים פיננסים, וגבי חמני מנהל הפעילות של הבנק בארה"ב.

בנוסף לכך, לא מן הנמנע שוועדת האיתור תפנה למועמדים חיצוניים. מי שנחשבת למועמדת בולטת במקרה זה היא לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט, שגם הגיעה להישגים בתפקידה הנוכחי וגם מכירה היטב את בנק הפועלים בו כיהנה בתפקידים בכירים. אלא שכלל לא בטוח שהיא מעוניינת בתפקיד.

מועמדת רלוונטית נוספת היא מיכל עבאדי בויאנג'ו שעזבה באחרונה את תפקיד יו"ר בית ההשקעות פסגות. עבאדי בויאנג'ו, כיהנה בעבר כחשכ"לית וכסמנכ"לית הכספים בבנק הבינלאומי. כמו כן, ייתכן וועדת האיתור תנסה לאתר שמות חיצוניים נוספים, אלא שמגבלת חוק שכר הבכירים עלולה להקשות עליה בגיוס חיצוני לתפקיד זה.