אורמת עקפה את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם בשורת הרווח

שנה חלפה מאז התפרצות הר הגעש בהוואי, שהשביתה את תחנת הכוח פונה של חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת • למרות הפגיעה של ההשבתה בתוצאות החברה, ברבעון הראשון של 2019 עקפה אורמת את התחזיות • ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-199 מיליון דולר - צמיחה של 8.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2018

יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר

שנה שלמה חלפה מאז התפרצות הר הגעש בהוואי, שהשביתה את תחנת הכוח פונה של חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת . למרות הפגיעה של ההשבתה בתוצאות החברה, ברבעון הראשון של השנה עקפה אורמת את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם בשורת הרווח. אורמת פרסמה את דוחות הרבעון אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט. החברה נסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ות"א ושווי השוק שלה הוא 3 מיליארד דולר.

אורמת פעילה בשני מגזרים: מגזר החשמל, בו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ומגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות עבור צדדים שלישיים. במקביל, יש לה פעילות חדשה יחסית בתחום אגירת האנרגיה. ברבעון הראשון, הכנסות החברה במגזר החשמל היו כ-143 מיליון דולר, צמיחה של 7.9% לעומת הרבעון המקביל, כאשר בחברה מציינים כי התרומה של השלב השלישי בתחנת מקגיניס הילס בארה"ב וההרחבה של אולקריה בקניה, אשר החלו לפעול במחצית השנייה של 2018, יחד עם התרומה של רכישת USG, צומצמו כתוצאה מהפסד ההכנסות שנגרם מההשבתה הזמנית של תחנת פונה.

הכנסות החברה ממגזר המוצרים היו 52.1 מיליון דולר, צמיחה של 7.1%, והתחום הנוסף צמח ב-39.8% להכנסות של 4 מיליון דולר. כך הסתכמו הכנסות החברה ברבעון ב-199 מיליון דולר, צמיחה של 8.2% וזאת למרות שהרבעון המקביל לא כלל השבתה של התחנה בהוואי.

הרווחיות הגולמית של אורמת ירדה מ-39.9% ברבעון המקביל ל-37.3% ברבעון הראשון, והרווח התפעולי ירד ב-1.6% ל-53.7 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אורמת רשמה ברבעון רווח נקי של 25.9 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, לעומת 69.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה החדה מוסברת בהוצאת מס של 14 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 לעומת הכנסת מס של 26.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול השפעה זו, ה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ברבעון ב-3.4% והסתכם בכ-102 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם כולל הוצאות נטו של כ-1.2 מיליון דולר הקשורות לפונה לאחר קיזוז הכנסות נטו של כ-1.3 מיליון דולר מתקבולי ביטוח בגין אובדן הכנסות בתחנת פונה. הרווח הנקי המתואם למניה היה 51 סנט, גבוה ב-3 סנטים מתחזיות האנליסטים.

אשרור התחזיות להמשך 2019

אורמת מאשררת את התחזית שלה ל-2019, שכוללת הכנסות של 720-742 מיליון דולר, מתוכן 530-540 מיליון דולר ממגזר החשמל, 180-190 מיליון דולר ממגזר המוצרים ו-10-12 מיליון דולר הכנסות אחרות; ו-EBITDA מתואם של 370-380 מיליון דולר. כמו כן אורמת חוזרת על הצפי שלה להפעיל חזרה את התחנה בהוואי לקראת סוף 2019.

לדברי יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה, "זה היה רבעון טוב נוסף, עם המשך צמיחה בכל מגוון הפעילויות שלנו, אשר פיצה על הפסד ההכנסות והרווח עקב ההשבתה הזמנית של תחנת פונה בהוואי. הכנסות מגזר החשמל צמחו ב-7.9% והיקף הייצור עלה ב-11.0% לעומת הרבעון המקביל אשתקד הודות לתרומה של תחנות חדשות והרחבות של תחנות קיימות וכן של התחנות שנרכשו במסגרת הרכישה של US Geothermal. הרווחיות הגולמית של המגזר צמחה על אף ההשפעה של ההוצאות הקבועות בפונה, עדות למחויבות המתמשכת שלנו לתפעל ביעילות את התחנות של פעילות הליבה של החברה. המאמצים להחזרת פונה לפעילות ממשיכים ואנחנו נשארים אופטימיים כי נצליח לחדש את הפעילות של התחנה עד סוף 2019".