קרן פימי רכשה 9% נוספים ממניות עמיעד מערכות מים תמורת כ-6 מיליון דולר

את המניות הנוספות רכשה פימי מידי חברת ברמד תעשיות שבבעלות הקיבוצים עברון (75%) וסער (25%) • לאחר הרכישה מחזיקה פימי כ-18% ממניות עמיעד מערכות מים

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן ההשקעות פימי, בניהולו של ישי דוידי, מגדילה את החזקתה בחברת עמיעד מערכות מים , ומתקדמת לקראת רכישת השליטה בה. הבוקר הודיעה פימי, כי רכשה 9% נוספים ממניות עמיעד מערכות מים, תמורת כ-6 מיליון דולר ולפי מחיר של 2.6 דולרים למניה.

את המניות הנוספות רכשה פימי מידי חברת ההשקיה ברמד, שבבעלות הקיבוצים עברון (75%) וסער (25%). לאחר הרכישה מחזיקה פימי כ-18% ממניות עמיעד מערכות מים, לאחר שביולי אשתקד רכשה גם כן כ-9% ממניות החברה, בהשקעה של 5.3 מיליון דולר.

בכוונתה של פימי להמשיך להגדיל את החזקתה בעמיעד מערכות מים מתוך מטרה לנסות ולהפוך בשנה הקרובה לבעלת השליטה בה. מהלך כזה ניתן יהיה לביצוע באחת משתי דרכים: רכישת מניות מידי בעל השליטה הנוכחי קיבוץ עמיעד, או לחלופין הגשת הצעת רכש מלאה למניות החברה, שנסחרות כיום בבורסת AIM שבלונדון.

חברת עמיעד מערכות מים עוסקת בפיתוח, בייצור ובמכירה של מערכות סינון מים המיועדות למגזרים התעשייתיים והמוניציפליים, לענפי ההשקיה, הנפט והגז, וכן לשימושים ביתיים. החברה מתמחה בטכנולוגיית המסננים בעלי יכולות ניקוי עצמי אוטומטיות, ונחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומי פעילותה.

החברה, שנוסדה בשנת 1962, נסחרת מאז שנת 2005 בבורסת AIM שבלונדון. שווי השוק הנוכחי של עמיעד מערכות מים עומד על כ-44 מיליון ליש"ט (כ-58 מיליון דולר) ובעל השליטה בה הוא קיבוץ עמיעד, שמחזיק ב-48.5% ממניות החברה.

את 2018 סיימה עמיעד מערכות מים עם מחזור מכירות של כ-114 מיליון דולר ורווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) של 9 מיליון דולר, המשקף שיעור רווחיות של 8% מהמחזור. ההון העצמי של החברה הסתכם בסוף 2018 בכ-60 מיליון דולר, ובראשה עומד מאז 2016 המנכ"ל דורי יבזורי.

עמיעד מערכות מים מעסיקה יותר מ-700 עובדים ברחבי העולם, ותואמת את פרופיל ההשקעות של קרן פימי - חברה בוגרת בעלת מחזור מכירות משמעותי, הפועלת בשוק צומח כמובילת שוק בתחומה ובעלת פעילות בינלאומית בפריסה רחבה. עם זאת, עמיעד מתקשה לצמוח בשנים האחרונות, ולכן לדעת בכירי פימי היא נדרשת למיקוד אסטרטגי ולביצוע שינויים באופן פעילותה.

המפעל המרכזי של עמיעד מערכות מים נמצא בקיבוץ עמיעד שבצפון, ובין בעלי מניותיה נמצא גם קיבוץ בית זרע, שמחזיק בנתח של כ-4.5% מהחברה. בית זרע וברמד תעשיות קיבלו את מניותיהם בעמיעד מערכות מים לפני כתשע שנים, לאחר שמכרו לה את החברה המתחרה, ארקל. 

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של יותר מ-5 מיליארד דולר. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-89 חברות ומימשה כ-60 מהן בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולר. על החזקותיה הנוכחיות של פימי נמנות חברות כדוגמת נייר חדרה, מנועי בית שמש, ריווליס, גילת, פולירם, יוניטרוניקס, גלעם, אורביט, דלק-סן, G1 מערכות בטחון, בירד, אימג'סאט, אייטק, וכן מיגדה שרכישתה הושלמה בימים האחרונים.