דיווח: אפל תשיק מחשב מאק פרו חדש בכנס המפתחים בחודש הבא

בנוסף, אפל תחשוף שורה של פיתוחים, אפליקציות ושירותים, בהן אפליקציה שתאפשר להורים להגביל את מי שילדיהם יכולים ליצור איתו קשר בזמנים מסוימים, לשפר את אפליקציית הבריאות שלה כך שתציג בצורה טובה יותר את הפעילות היומית ולהכריז גם על שדרוג הרמקול החכם הומפוד

אפל / צילום: רויטרס
אפל / צילום: רויטרס

דיווח בבלומברג חשף שורה ארוכה של חידושים שאפל מתכננת לחשוף בכנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, שייערך בחודש הבא. בין היתר דווח כי ייתכן שאפל  תשיק בכנס מחשב מאק פרו שולחני חדש ומסך חדש עבורו שיציג צבעים באיכות טובה יותר. בנוסף, דווח כי עדכון מערכת ההפעלה iOS 13 עבור האייפון והאייפד יאיץ את מהירות המכשירים, יפחית באגים ויאפשר הגדרת "מצב חשוך" (Dark Mode), שמותאם לשימוש בלילה.

עוד דווח כי החברה תציג אפליקציות חדשות עבור iOS 13 ושיפורים לאפליקציות קיימות, בהם פיצ'ר חדש באפליקציית Screen Time שמשמשת למעקב ושליטה אחרי השימוש במכשיר, שיאפשר להורים להגביל את מי שילדיהם יכולים ליצור איתו קשר בזמנים מסוימים (למשל לקבוע שבערב הילדים יוכלו ליצור קשר עם ההורים בלבד). בנוסף, אפל תשלב את שירותי Find my Friends ו-Find my iPhone לאפליקציה חדשה בשם GreenTorch, שתאפשר גם לסמן פיזית חפצים כמו תיק כדי לאתר אותם.

אפל מתכננת גם לשפר את אפליקציית הבריאות שלה כך שתציג בצורה טובה יותר את הפעילות היומית, תכלול חלק עבור "בריאות השמיעה" שיפרט באיזה ווליום המשתמש נוהג להאזין למוזיקה ואת רמת הרעש בסביבתו, ותאפשר ניטור משופר של המחזור החודשי. פיצ'ר חדש אחר יאפשר למשתמשים להשתמש באייפד בתור מסך מאק שני, עם היכולת לצייר עליו עם עפרון אפל, לקבל התראות מהמאק ועוד.

אפליקציית ספרים משודרגת תעודד את המשתמשים לקרוא יותר באמצעות מעקב אחרי ההתקדמות בקריאה ומערכת תגמולים עבור התקדמות. שדרוג לאפליקציית המפות יאפשר לקבוע בקלות מיקומים תכופים, כמו הבית והעבודה, או קבוצות של מיקומים תכופים. אפליקציית המייל תאפשר לחסום מיילים מאנשי קשר מסוימים. החברה בוחנת גם את האפשרות לשחרר אופציה להחליק על פני אותיות במקלדת בתנועה יחידה כדי להקליד מילים, אופציה שקיימת באנדרואיד. עוד דווח כי אפל כבר החלה בפיתוח iOS 14 שתושק ב-2020, אשר צפויה לתמוך בקישוריות 5G ובפונקציונליות של מציאות רבודה.

לפי הדיווח, אפל מתכננת להכריז גם על שדרוג הרמקול החכם הומפוד, כך שיגיב לקולות של מספר משתמשים, להציג מסך בית שונה וממשק מעודכן עבור ריבוי משימות באייפד, להעניק תמיכה טובה יותר לכבדי שמיעה ולשפר את הנגישות בכלל ב-iOS 13.

עדכון מערכת ההפעלה של מחשבי המאק, ה-macOS 10.15 שאפל צפויה לחשוף בכנס יקל על מפתחים להתאים אפליקציות שפותחו עבור האייפד ללפטופים ומחשבים שולחניים מבית אפל. בשנה הבאה, אפל מתכננת להרחיב את האפשרות גם לאפליקציות שתוכננו עבור האייפון, וב-2021 החברה מתכננת למזג את האפליקציות עבור אייפון, אייפד ומאק כך שיפעלו בכל מכשיר. בהמשך היא עשויה אף למזג את חנויות האפליקציות.

מבין האפליקציות שאפל עצמה פיתחה, היא מתכננת להביא למאק השנה את אפליקציית הפודקאסטים, את אפליקציית GreenTorch החדשה, אפליקציית אפל מיוזיק חדשה עבור המאק, את אפליקציית הספרים המשודרגת ואת Screen Time ו-Siri Shortcuts שמאפשרת למשתמשים לכתוב פקודות משלהם לעוזרת האישית סירי.

עבור מערכת ההפעלה watchOS 6 לשעון החכם אפל ווטש, החברה תציג חנות אפליקציות חדשה שתהפוך את השעון למכשיר עצמאי יותר, מאחר שעד היום משתמשים הורידו אפליקציות חדשות לשעון באמצעות האייפון. אפל מתכננת להביא עבור השעון את אפליקציית Voice Memos להקלטת תזכורות קוליות, שזמינה היום לאייפון, לאייפד ולמאק, שתי אפליקציות בריאות חדשות, אחת שתזכיר למשתמשים ליטול תרופות, והשנייה לניטור המחזור החודשי, אפליקציית ספרי אודיו ואפליקציית מחשבון. הממשק יתעדכן ויציג בין היתר מדדים לרעש חיצוני ודאטה על גשם. דובר אפל סירב להגיב לדיווח של בלומברג.

עם המאמץ של אפל להצמיח את תחום השירותים בחברה, היא מפתחת עוד ועוד אפליקציות שמתחרות באפליקציות דומות שמפתחי צד שלישי מציעים דרך חנויות האפליקציות שלה. לאחרונה, מפתחים של אפליקציות למעקב אחר זמן המסך של המשתמשים וילדיהם טענו כי אפל חסמה את שירותיהם מחנות האפליקציות מאחר שהם התחרו בכלים שהיא עצמה מציעה.

בנוסף, אמש דווח כי האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אפל בעקבות תלונה של ספוטיפיי לפיה אפל ניצלה את דומיננטיות חנות האפליקציות כדי לקדם את שירות אפל מיוזיק ולפגוע במתחרה ספוטיפיי. בשני המקרים, אפל הכחישה את הטענות וטוענת כי היא מעודדת תחרות בריאה, גם במקרים בהם היא עצמה מציעה שירות מתחרה.