בבוקר חידוש השיחות עם טראמפ: סין מדווחת על נתוני סחר מפתיעים

סין פספסה בגדול את התחזיות של הכלכלנים באפריל כאשר הייצוא נפל במפתיע, ומנגד הייבוא עלה • העודף המסחרי מול ארה"ב טיפס באפריל • שיחות הסחר בין ארה"ב לסין יחודשו היום בוושינגטון

אוניית משא סינית בדרך לארה“ב./ Stringer , צילום: רויטרס
אוניית משא סינית בדרך לארה“ב./ Stringer , צילום: רויטרס

בבוקר של חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב, הבוקר (ד') פורסמו כמתוכנן נתוני הסחר של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ואלו נפלו מהצפי המוקדם של הכלכלנים.

סין פספסה בגדול את התחזיות לנתוני הסחר באפריל, שכן הייצוא נפל בניגוד לציפיות ומנגד הייבוא עלה באופן שהפתיע את הכלכלנים בשוק. העודף המסחרי בחשבון השוטף של סין הסתכם ב-13.84 מיליארד דולר - מתחת לצפי כלכלני 'רויטרס' שצפו קריאה של 35 מיליארד דולר, ומתחת לנתון של חודש מרץ בגובה של 32.65 מיליארד דולר.

הייצוא הסיני נפל באפריל ב-2.7% - מעבר לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים, שצפו ירידה של 2.3% לעומת אפריל אשתקד. מנגד, הייבוא עלה במפתיע ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לעומת ירידה של 3.6% שצפו התחזיות. נזכיר כי הייבוא בחודש מרץ נפל ב-7.6%.

לגבי הסחר אם ארה"ב, שנמצא כעת בנקודת רתיחה על רקע איומי הממשל האמריקאי להעלאות מכסים, באפריל האחרון העודף המסחרי עלה ל-21.01 מיליארד דולר, לעומת 20.5 מיליארד דולר בחודש מרץ.

נזכיר כי הנשיא טראמפ הכריז על העלאת מכסים על מוצרים סיניים ב-10% ל-25% ביום שישי הקרוב, מה שהעלה את מפלס הלחץ בקרב המשקיעים, ואת החשש מאי חתימה על הסכם סחר.