5,000 פעילים פלסטינים ויהודים ציינו היום את הנכבה

ח״כ אחמד טיבי יו"ר תע"ל אמר היום "נתניהו וכהנא אמרו שיש לנו 22 מדינות, האמת שיש לנו מולדת אחת, ויותר מ-500 כפרים עקורים, זה הנרטיב שמנסים למחוק וזו ההיסטוריה שמנסים לשכתב"

ח"כ אחמד טיבי בצעדת הנכבה
ח"כ אחמד טיבי בצעדת הנכבה

סמוך להריסות הכפר ח'וביזה שנהרס במלחמת העצמאות ותושביו ברחו, התקיימה היום (ה') צעדה בהשתתפות כ-5000 מפגינים ערבים ויהודים. את הצעדה ארגן הוועד להגנה על זכויות העקורים והמשתתפים נשאו שלטים וקראו סיסמאות בדרישה לאפשר את חזרת פליטי 48'. המפגינים מחו עוד גם על מה שכינו הרס הכפרים הבלתי מוכרים בנגב והריסת בתים בישובים הערביים באמצעות חוק קמיניץ. בהפגנה נקראו סיסמאות בגנות חוק הלאום הקובע לדברי המפגינים את עליונות היהודים במקום שוויון אזרחי ולאומי. יו"ר בל"ד ח"כ מטאנס שחאדה התייחס לתכנית המאה שצפוי ממשל טראמפ להציג עם תום הרמדאן, לדבריו האירוע הוא אמירה ברורה שלא תהיה הסכמה לפתרונות חד צדדיים שלא כוללים את סוגיית הפליטים.

ח״כ אחמד טיבי יו"ר תע"ל אמר בכנס "נתניהו וכהנא אמרו שיש לנו 22 מדינות, האמת שיש לנו מולדת אחת, ויותר מ-500 כפרים עקורים, זה הנרטיב שמנסים למחוק וזו ההיסטוריה שמנסים לשכתב, לא חוק הלאום ולא הריסות בתים ישנו זאת, לעולם לא".