אינטל נכנסת לתחום התחבורה-בתור-שירות (MAAS) כפעילות אסטרטגית

את המהלך תוביל בקבוצה מובילאיי, שתפתח חבילת מקיפה של פתרונות תחבורה שיתופיים ואוטונומיים בנוסח WAYMO

מנכ"ל אינטל בוב סוואן\ צילום: ליאת מנדל
מנכ"ל אינטל בוב סוואן\ צילום: ליאת מנדל

אינטל מתכוונת להיכנס כשחקנית אסטרטגית לתחום של "תחבורה בתור שירות" (MOBILTY AS A SERVICE, או בראשי תיבות MAAS) בפרישה גלובאלית. על כך מסר יו"ר אינטל בוב סוואן במהלך כנס המשקיעים של אינטל שנערך השבוע.

התחום כולל כיום בעולם היצע רחב של שירותי תחבורה מתקדמים דוגמת זימון רכב על פי דרישה נוסח אובר, ליפט ו-GETT , שירותי רכב שיתופיים, כלי רכב אוטונומיים ציבוריים להובלת נוסעים (רובוטקסי), ניהול ציים ועוד. את התחום החדש ינהל אמנון שעשוע ותוביל אותו מובילאיי בתוך הקבוצה.

יצוין כי מובילאיי כבר ממלאת תפקיד כזה באופן נקודתי בפרויקט המשותף שלה עם פולקסווגן לפיתוח שירות מוניות-רובוטיות מסחרי בישראל. אולם זו הפעם הראשונה שבה מודיעה אינטל רשמית כי היא מייעדת למובילאיי תפקיד גלובאלי, חורג מזה של מפתחת וספקית מערכות סיוע לנהיגה וטכנולוגיות מיפוי.

הגדרת התפקיד מציבה למעשה את מובילאיי כמתחרה ישירה בענקיות דוגמת WAYMO של גוגל, אולם בתעשיית הרכב מעריכים כי היא לא תתחרה ישרות ביצרניות רכב, שנכנסו בשנים האחרונות כיום לתחום ה-MAAS בעצמן, אלא תשתלב כספקית שירותים ומפתחת פתרונות חומרה ותוכנה על פי המודל של הפרויקט המשותף עם פולקסווגן.