אספן גרופ מוכרת נכס לוגיסטי בהולנד; תרשום רווח של כ-25 מיליון שקל

החברה הבת בבעלותה המלאה חתמה על הסכם למכירת מרכז לוגיסטי המושכר לחברת האופנה הבינלאומית טימברלנד בעיר אלמלו תמורת כ-203 מיליון שקל

רוני צארום/ צילום: איל יצהר
רוני צארום/ צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ  מוכרת נכס בהולנד. החברה דיווחה הבוקר (א') כי חברה בת בבעלות מלאה על הסכם למכירת מרכז לוגיסטי המושכר לחברת האופנה הבינלאומית טימברלנד בעיר אלמלו (Almelo) תמורת 50.6 מיליון אירו (כ-203 מיליון שקל).

את הנכס רכשה אספן בשנת 2012 תמורת כ-25 מיליון אירו, ולאחרונה השקיעה החברה בהרחבתו עבור טימברלנד על חטיבת קרקע צמודה בעלות של כ-9.5 מיליון אירו.

במסגרת העסקה הפקידה הרוכשת (ככל הידוע חברת השקעות בינלאומית שהנהלתה יושבת בדובאי) תשלום ראשון של 250 אלף אירו בחשבון נאמנות. תשלום נוסף של 4.75 מיליון אירו יופקד בחשבון הנאמנות עד 20 במאי והיתרה, כ-45.6 מיליון אירו, תועבר לאספן לאחר רישום העברת הנכס בלשכת רישום המקרקעין המקומית.

עם השלמת העסקה צפויה אספן גרופ לרשום רווח (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-25 מיליון שקל (כ-6.3 מיליון אירו), ויוותר בידה תזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-100 מיליון שקל (24.6 מיליון אירו).

את העסקה ליווה עו"ד אמתי נווה ממשרד עו"ד גדעון פישר.

אספן גרופ עוסקת ברכישה, השכרה וניהול נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, וכן בהשקעה בחוות סולאריות. לחברה נכסים מניבים בענפי התעשייה והלוגיסטיקה (34% מסך הנכסים), המשרדים וההיי-טק 50%) המסחר 13%) ורפואה ונופש (3%). תיק הנכסים שלה חלש בסוף 2018 על שטחים של כ-370 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה ממוצע של 96%, הנחלקים גיאוגרפית בין הולנד (51%), גרמניה (30%), ישראל (14%) ושווייץ (5%).

לאחר השלמת העסקה תישאר אספן עם 14 נכסים מניבים בהולנד, בעיקר בתחום המשרדים. "רכשנו את הנכס עם תום בנייתו בשנת 2012, כאשר החברה זיהתה את תחום הלוגיסטיקה כתחום בעל פוטנציאל רב. אנו ממשיכים לזהות את הולנד כיעד משמעותי בפעילותה של אספן גרופ ונמשיך לפעול לאיתור הזדמנויות עסקיות במדינה", אמר ברט קנוט, מנהל פעילות חו"ל וסמנכ"ל פיתוח עסקי באספן.

אספן עברה שינויים בהנהלה הבכירה לאחרונה, לאחר שבחודש ינואר השנה מונתה צופית הראל (45) למנכ"לית החברה, לאחר שכיהנה בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"לית הכספים של החברה. הראל, שהחליפה בתפקיד את גיא אליאס, כיהנה קודם לכן במשך 5 שנים כמנהלת כספים בחברת עוגן נדל"ן מניב מקבוצת ישרס, וכ-10 שנים בקבוצת עזריאלי.

בעל השליטה באספן גרופ הוא רוני צארום (מחזיק 47%). מלבד צארום עוד 3 גופים מוסדיים גדולים - מיטב דש, מנורה מבטחים והראל - הם בעלי עניין בחברה.

מניית אספן גרופ הגיבה להודעה בעלייה של 4%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 15% ושוויה של החברה הגיע לכ-423 מיליון שקל.