גרינבלט: התוכנית המדינית תתפרסם אחרי חג השבועות

לדברי השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, התוכנית תעסוק בכל סוגיות הליבה, לא רק היבטים כלכליים • "אני מקווה עבור העם הפלסטיני שהמנהיגים יבחנו את התוכנית"

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון / צילום: רויטרס
ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון / צילום: רויטרס

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, ממשיך במלאכת הסברת התוכנית המדינית וזאת מבלי לחשוף את תכניה. בראיון שנתן אתמול לרשת פוקס ניוז בארה"ב, אמר גרינבלט כי לא תהיה בתוכנית פשרה באשר לביטחונה של מדינת ישראל.

באשר להתנגדות הפלסטינית לקיים מגעים כלשהם עם הבית הלבן, אמר גרינבלט כי הוא "עדיין מקווה עבור העם הפלסטיני שהמנהיגים יבחנו את התוכנית. זה מתסכל נורא לפלסטינים הרגילים. אני נפגש איתם פעמים רבות, וזה המסר שהם אומרים לי. הם מבינים שהם לא יאהבו היבטים בתוכנית, אבל הם כועסים שהמנהיגים שלהם אומרים שאפילו לא יביטו בה. אני מרגיש נורא עבור העם הפלסטיני", אמר גרינבלט.

עוד הוא ציין כי התוכנית תכלול היבטים כלכליים, כמו גם כל נושאי הליבה. "נתנו פתרון לכל נקודה. יש לנו הבנה טובה של איך השלום יכול להיראות. אבל גם אחרי שכולם יקראו את התוכנית ויביעו את דעתם עליה, ייקח עוד זמן רב עד להגעה להסכם סופי. הצדדים הם אלה שיהיו אחראים לקיים את המשא-ומתן", אמר.