ארנק הקריפטו של Curv הישראלית יבוטח ב-50 מיליון דולר ע"י ענקית ביטוח גרמנית

הסטארט-אפ Curv של איתי מלינגר ודן ידלין, המציע פתרון ענן לניהול מאובטח של נכסים קריפטוגרפיים, הכריז על שיתוף-פעולה עם חברת הביטוח הגרמנית Munich Re, שתבטח את הארנק הדיגיטלי שלו המיועד למשקיעים מוסדיים • "אבן-דרך משמעותית בתעשייה באימוץ ביטוח לנכסים דיגיטליים"

הסטארט-אפ Curv של איתי מלינגר ודן ידלין, המציע פתרון טכנולוגי לניהול מאובטח של נכסים קריפטוגרפיים בענן מחשוב, הכריז ביום שישי האחרון על שיתוף-פעולה עם ענקית הביטוח הגרמנית Munich Re. במסגרת שיתוף-הפעולה, תבטח חברת הביטוח הגרמנית את ארנק הקריפטו המיועד ללקוחות מוסדיים של Curv בסכום של 50 מיליון דולר.

על פי הודעת Curv, ביצעה Munich Re ביקורת ממושכת לפעילות הסטארט-אפ, אשר "במהלכה בחנה את אבטחת המידע, תהליכי הבקרה ונוהלי העבודה בחברה, וכן את רמת הביטחון במימוש הפרוטוקול הקריפטוגרפי. הפתרון יאפשר ללקוחות להצטרף לשירות של ארנק מבוטח ולהפחית בצורה דרמטית את הסיכון לאובדן או גניבה של נכסים דיגיטליים". חתם הביטוח במסגרת שיתוף-הפעולה הוא חברה בת של Munich Re.

לדברי החברה הישראלית, "היתרון המרכזי של Curv שאיפשר את הוצאת הפוליסה, הוא פרוטוקול ייחודי לחישוב מבוזר, המאפשר לחתום דיגיטלית על טרנזקציות בצורה מבוזרת ומאובטחת מתמטית, תוך העלמת המפתחות הפרטיים כנקודת כשל. כתוצאה מכך, נכסים דיגיטליים אינם יכולים להיגנב מהארנקים של Curv על ידי פריצה לשרתיה או על ידי הונאה פנימית של עובדים".

לדברי עלי קומצ'ו, ראש תחום החדשנות בסייבר והשירותים של Munich Re, "הפתרון הקריפטוגרפי שבו משתמשת Curv מפחית את הסיכונים לגופים שמחזיקים באמצעותו נכסים דיגיטליים. הגישה החדשנית שלהם אפשרה לנו לאשר לראשונה פוליסת ביטוח המכסה לקוחות המשתמשים בארנקים דיגיטליים 'חמים' מבוססי ענן. אנו שמחים על השותפות האסטרטגית עם Team8, שסייעה בקשר עם Curv בפיתוח המוצר וההצעה הייחודית בתחום".

כפי שפורסם ב"גלובס" בסוף פברואר, עד היום גייסה חברת Curv סכום של 6.5 מיליון דולר, מתוכם 5.3 מיליון דולר הושקעו על ידי קבוצת הסייבר Team8 והשאר על ידי משקיעי קריפטו, בהובלת Digital Currency Group, ובהשתתפות Jump Capital, Flybridge Capital, Monex Group ו-Liberty City Ventures.

חברת Curv, שנוסדה בשנה שעברה, מנוהלת על ידי השותף המייסד והמנכ"ל, איתי מלינגר, והשותף המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיה, דן ידלין. מומחי הקריפטוגרפיה של החברה כוללים את ד"ר בן ריבה ופרופ' ג׳ונתן כץ. Curv מעסיקה כיום 15 עובדים, מתוכם 13 במרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל ושניים במטה החברה בניו יורק, ועד לסוף השנה היא מתכננת להכפיל את מספר העובדים.

עם ההכרזה על שיתוף-הפעולה החדש, אמר מלינגר: "העברת הסיכון לפתרון מבוסס הענן שלנו מסמלת אבן-דרך משמעותית בתעשייה באימוץ ביטוח לנכסים דיגיטליים. ניהול נכסים דיגיטליים בצורה בטוחה מתמטית בפתרון הארנק המוסדי של Curv יספק ללקוחותינו את השקט והביטחון הנדרשים, יחד עם שירות מאובטח ומבוטח, תוך ניצול היתרונות של הזמינות והגמישות של שירות מבוסס ענן".