הוט ו-yes נקנסו ב-403 אלף שקל על שידור תוכן שיווקי אסור

מועצת הכבלים והלוויין קנסה את הוט ואת yes על שידור תוכן שיווקי אסור בערוץ "האח הגדול" ובערוץ של התוכנית "2025" • בין היתר נמצא תוכן שיווקי אסור למותגים שופרסל, דלתא ורנואר

קורין גדעון וארז טל, מנחי התכנית "2025" / צילום: טל גבעוני
קורין גדעון וארז טל, מנחי התכנית "2025" / צילום: טל גבעוני

מועצת הכבלים והלוויין קנסה את הוט ואת yes על שידור תוכן שיווקי אסור בערוץ "האח הגדול" ובערוץ של התוכנית "2025". היקף הקנסות עומד על כ-403.2 אלף שקל.

נזכיר כי על-פי חוק התקשורת, פרסומות אסורות לשידור בערוצי הכבלים והלוויין באופן גורף. הקנסות הוטלו לאחר שבבדיקה של אגף הפיקוח והבקרה של המועצה נמצא כי בערוץ "2025", שמופק בידי קשת, שולבה פרסומת סמויה לשופרסל, שבאה לידי ביטוי בחשיפה חוזרת של לוגו החברה, הצגת כתובת אתר האינטרנט שלה באופן ממושך ובהקשר פרסומי. גם החשיפה שקיבלה רנואר בערוץ איננה עומדת לפי המועצה בגדר המותר על-פי החוק: למותג ניתנה התייחסות פרסומית משמעותית, כולל אזכור מילולי וחזותי מפורש של מבצעי הרשת.

בערוץ "האח הגדול", המופק על-ידי רשת, נמצאה פרסומת סמויה למותג ההלבשה התחתונה דלתא, שכללה הצגה ממושכת וחוזרת של מוצרי המותג והלוגו. במהלך שידורי התוכנית נבנתה "חנות" של המותג בבית "האח הגדול", שהעניקה לו חשיפה רב-פעמית ולפרקי זמן משמעותיים.

לדברי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אשר ביטון: "איסור הפרסומות בכבלים ובלוויין מעוגן באופן ברור בחקיקה ראשית של הכנסת ובהוראות שניתנו מכוחה. אני רואה בחומרה רבה את ההחדרה של תוכן פרסומי אסור להפקת המשדרים בערוצים הללו, באופן שיש בו חשש להטעיית הצופים, על אחת כמה וכמה בערוצים שהמנויים שילמו עליהם תשלום נוסף. אני מקווה שבעלי הרישיונות ידאגו שפעולות אלה לא יישנו". 

מחברת yes נמסר בתגובה: "yes היא הפלטפורמה המעבירה את השידור, והתכנים המשודרים הם באחריותן המלאה של רשת וקשת".