אנבידיה משקיעה בסטארט-אפ האחסון הישראלי WekaIO

החברה, שמפתחת מערכת אחסון וניהול קבצים לבינה מלאכותית, גייסה 32 מיליון דולר • הסכום שגויס ישמש להרחבת מערך השיווק בעולם ומרכז הפיתוח בתל אביב

מימין לשמאל: מאור בן דיין, לירן צביבל ועומרי פלמון / צילום: WekaIO
מימין לשמאל: מאור בן דיין, לירן צביבל ועומרי פלמון / צילום: WekaIO

חברת WekaIO הישראלית, המפתחת מערכת אחסון וניהול קבצים לבינה מלאכותית, מודיעה היום (ג') על גיוס של 32 מיליון דולר. בסבב השתתפו משקיעים אסטרטגיים דוגמת ענקית הבינה המלאכותית והמעבדים הגרפיים אנבידיה, התאגיד האמריקאי Hewlett Packard Enterprise בתחום טכנולוגיות המידע, חברת האחסון סיגייט ו-Western Digital Corp. בנוסף, השתתפו בסבב גם המשקיעים הקיימים בחברה. בכך מגיע סכום ההשקעה ב-WekaIO מאז הקמתה ל-67 מיליון דולר.

בחברה מתכוונים להשתמש בסכום שגויס להרחבת מערך השיווק שלה בעולם, ומרכז הפיתוח בתל אביב. כיום מחזיקה החברה במרכז פיתוח בתל אביב, מטה בסן חוזה ומשרדי מכירות נוספים בארצות הברית ובאירופה. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בארץ, אליו מתכוונים בחברה לגייס כ-50 אנשי פיתוח נוספים בשנה הקרובה.

WekaIO הוקמה בשנת 2013 על ידי היזמים עומרי פלמון, מאור בן דיין ולירן צביבל. החברה פיתחה טכנולוגיה שמייעלת את האחסון של מידע בתוך ארגון ובתוך ענן המיועדת לאפשר איחסון יעיל והעברה מהירה של אפליקציות בינה מלאכותית, למידת מכונה, אנליזה פיננסית ורפואית. החברה מוכרת את המוצר שלה לחברות בתחום האוטומוטיב והבריאות, על גבי פלטפורמות שרתים כמו זו של אמזון AWS. החברה לא חושפת את הכנסותיה.

ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בענקית הבינה המלאכותית אנבידיה, מסר בהודעת החברה על ההשקעה: "WekaIO בנתה מערכת פורצת דרך וסקיילבילית לאחסון נתונים שמספקת ביצועים גבוהים, לשרתים מבוססי GPU הנדרשים על מנת להאיץ פעולות של יישומים עתירי מידע בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה".

ת"ז: WekaIO

שנת הקמה: 2013

מייסדים: מאור בן דיין, לירן צביבל ועומרי פלמון

מספר עובדים: 100, בישראל 50

מיקום משרדים: תל אביב, מטה בסן חוזה, וכמו כן משרדי מכירות ברחבי ארה"ב ואירופה

גיוס עד כה: גייסו 67 מיליון דולר

משקיעים בולטים: Qualcomm Ventures, אנבידיה, HPE, קרן ההון סיכון האמריקאית WRV, וקרן Norwest Venture Partners