הסכם בין רשויות ני"ע בישראל ובצרפת: יעודדו יחדיו חדשנות פיננסית

שתי הרשויות חתמו היום על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו יחליפו מידע בתחומי הפינטק • שתי הרשויות ידונו יחד גם בסוגיות רגולטוריות בענייני הבלוקצ'יין, נכסי קריפטו, בינה מלאכותית, ניתוח ושימוש בנתונים ומידע ובהתפתחות של שירות ייעוץ השקעות אוטומטי

ענת גואטה ורוברט אופל / צילום: רשות ני"ע
ענת גואטה ורוברט אופל / צילום: רשות ני"ע

רשות ניירות ערך הישראלית, שבראשות ענת גואטה, ורשות ניירות ערך הצרפתית, שבראשות רוברט אופל, הודיעו היום כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לעידוד חדשנות פיננסית.

על פי הודעת הצדדים להסכם, שנחתם במסגרת הכינוס השנתי של הארגון הבינלאומי לרשויות ניירות ערך בעולם - IOSCO , מעתה שתי הרשויות יחליפו מידע בתחום החדשנות והמגמות בתחום הפינטק. הסכם זה בא בנוסף על שיתוף הפעולה הקיים עם ה- GFIN - הפורום הבינלאומי לקידום חדשנות טכנולוגית בתחום הפיננסים.

בנוסף, כך נמסר היום, בהתאם להסכם החדש מול הרשות הצרפתית, שתי הרשויות ידונו יחד בסוגיות רגולטוריות הקשורות בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, נכסי קריפטו, בינה מלאכותית, ניתוח ושימוש בנתונים ומידע ובהתפתחות של שירות ייעוץ השקעות אוטומטי.

"במסגרת ההסכם, שתי הרשויות הצהירו על כוונתן לתמוך בחברות חדשניות להן עניין בצמיחה והרחבת פעילותן ברמה הבינלאומית. הרשויות יעניקו ליווי וייעוץ להעמקת ההבנה של היבטי הרגולציה בכל אחת מהמדינות. תמיכה זו תינתן לחברות אשר הרגולציה עבורן חיונית לצורך מימוש פעילותן העסקית", נמסר היום מטעם שתי הרשויות, תוך שפורט כי "הדיאלוג עם נציגי חברות הפינטק ומובילי הפרויקטים, טרם תחילת פעילותן או בשלב ההליך המקדמי לאישור רגולטורי, יתבצע על ידי הצוותים הפנימיים שהוגדרו בכל אחת מהרשויות אשר עוסקים בתחום הפינטק והחדשנות". 

מבחינת גואטה חיזוק החדשנות הפיננסית הינו יעד אסטרטגי לרשות. במסגרת זו רשות ני"ע הישראלית הקימה מרכז חדשנות לטכנולוגיה פיננסית ביולי 2018, כאשר הרשות המקבילה הצרפתית השיקה במאי 2016 חטיבת פינטק, חדשנות ותחרותיות.

בהקשר זה מסרה היום גואטה כי "ישראל היא אומת הסטארט-אפ ולכן טבעי שנשאף לאפשר לחברות שצומחות כאן את התשתית הרגולטורית והסביבה התומכת לפיתוח חדשנות טכנולוגית בתחום הפיננסים", תוך שהוסיפה כי "ההסכם עם צרפת יעניק לרשות ולחברות הישראליות הסתכלות בינלאומית רחבה על המגמות העדכניות ביותר ועל ההזדמנויות ויתמוך בצמיחת הפינטק בארץ ובעולם". היא גם גילתה כי אנשי הרשות כבר "מלווים מספר סטארט-אפים".

מקבילה הצרפתי אופל ציין בין היתר כי "שיתוף הפעולה בין שתי הרשויות יאפשר סנכרון משמעותי בשני השווקים וישפר את ההבנה ההדדית של המגמות בתחום החדשנות".