הסינים לא יידעו על הדייטים שלכם: ארה"ב כפתה מכירת גריינדר

חברת Kunlun הסינית הצהירה אמש כי הסכימה למכור את אפליקציית ההכרויות הפופולרית לקהילה הגאה גריינדר, לבקשת הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב (CFIUS), שהביעה חששות לפגיעה בביטחון הלאומי של ארה"ב בעקבות הבעלות של קונלון על גריינדר • המכירה תתרחש עד ליוני 2020 לכל המאוחר

גריינדר / צילום: שאטרסטוק
גריינדר / צילום: שאטרסטוק

חברת Kunlun הסינית הצהירה אמש כי הסכימה למכור את אפליקציית ההכרויות הפופולרית לקהילה הגאה גריינדר, לבקשת הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב (CFIUS), שהביעה חששות לפגיעה בביטחון הלאומי של ארה"ב בעקבות הבעלות של קונלון על גריינדר. המכירה תתרחש עד ליוני 2020 לכל המאוחר, ועד אז קונלון הסכימה לא לגשת למידע אישי על המשתמשים, לא לשלוח אותו לסין, להשאיר את מטה גריינדר בארה"ב ולהכניס לפחות שני אזרחים אמריקאים לדירקטוריון החברה.

ה-CFIUS בוחנת רכישות של חברות אמריקאיות ע"י חברות ממדינות אחרות על מנת לבדוק אם יש בהן סיכון לביטחון הלאומי ולאחרונה ה-CFIUS מתמקדת באבטחת מידע אישי. גריינדר אוספת מידע אישי על המשתמשים שכולל מיקום, הודעות אישיות ואף האם המשתמש הוא נשא של HIV.

זהו מקרה נדיר בו הוועדה מבטלת רכישה שכבר התרחשה, וכנראה מתאפשרת מאחר שקונלון השתלטה על גריינדר במהלך שתי עסקאות, ולא הגישה אותן לבחינת ה-CFIUS. ב-2016 היא רכשה את רוב המניות בגריינדר תמורת 93 מיליון דולר, וב-2018 רכשה את שאר החברה.

בסוף חודש מארס דווח ברויטרס כי הוועדה הודיעה לקונלון שבעלותה בחברת גריינדר מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב, וכי קונלון מעוניינת למכור את החברה. בשנה שעברה קונלון הצהירה כי היא מתכוננת להנפקה של גריינדר.

רכישת גריינדר על ידי קונלון עוררה חששות בקרב שוחרי פרטיות בארה"ב, כאשר בשנה שעברה הסנטורים אדוארד מרקי וריצ'רד בלומנטל שלחו מכתב לחברה שבו דרשו לדעת איך האפליקציה תגן על פרטיות המשתמשים תחת בעלות סינית. בשנה שעברה אף פורסם כי גריינדר העבירה מידע על משתמשיה בנוגע לסטטוס נשאות HIV לחברות צד שלישי, והעבירה מידע כמו מיקום ג'יפיאס, נטייה מינית וסטטוס זוגי של משתמשיה למפרסמים שונים. גריינדר הודיעה בעקבות הדיווח שתפסיק לשתף את הפרטים הרגישים עם חברות צד שלישי.

קונלון היא אחת החברות הגדולות בסין למשחקים במובייל. נכון ל-2017 היו בגריינדר 27 מיליון משתמשים.