משרד התקשורת: ההחלטה בעניין הפריסה האוניברסלית של הוט - ביולי

בתשובה לעתירה של עמותת "הצלחה" לחייב את הוט בפריסה אוניברסלית, טען המשרד כי הוא ממתין לכניסתו של שר חדש כדי שיכריע בעניין • עמותת "הצלחה": "הוט מהתלת במדינה"

משרד התקשורת הגיש תגובה לעתירה נגדו בשל ההימנעות שלו מאכיפת החובה שחלה על חברת הוט לפרוס את תשתיותיה בפריסה מלאה בכל רחבי הארץ. העתירה הוגשה נגד המשרד ונגד הוט על-ידי עמותת "הצלחה", עיריית ירוחם, מועצת הנגב, מועצה אזורית בני שמעון, מועצה מקומית חורה, ד"ר עוואד אבו פריח וד"ר הראל פרימק.

העתירה הוגשה נגד החלטת משרד התקשורת להעניק ארכה להוט המאפשרת לה שלא להשלים את הפריסה האוניברסלית של תשתיותיה באופן מלא ושוויוני בכל הארץ. במשרד התקשורת מתקיים תהליך שהעניק לחברה 10 חודשים לצורך ניסויים בטכנולוגיות אלחוטיות, ובתום התקופה אמורה ועדת החריגים לקבל המלצות האם לאפשר להוט להשתמש באמצעים אלחוטיים כדי לספק שירות במקומות שבהן היא לא פרסה תשתיות. תקופה זו הסתיימה באפריל האחרון.

לאחרונה העניק המשרד להוט ארכה נוספת עד יולי, בשל העובדה שהממשלה טרם קמה, וראוי שהחלטות סופיות יתקבלו על-ידי שר תקשורת נכנס. 

בתשובה טוען משרד התקשורת כי התהליך נמצא בעיצומו, וכי המשרד שוקד על מציאת פתרון שחייב להתקבל על-ידי שר. לדברי המשרד, מדובר בתהליך סביר ושוויוני, ולכן דין העתירה להידחות, שכן המתנה עד יולי והשלמת עבודת ועדת החריגים בצורה מסודרת לא באמת משפיעה לצורך העניין.

עורכי הדין אסף פינק, איתי ארגוב ואלעד מן, המייצגים את העותרים, מסרו בתגובה: "תגובת המדינה לבית המשפט אינה מתיישבת עם הדין והעובדות הברורות. בשנת 2019 ישנן עדיין מאות אלפי משפחות בישראל שאינן יכולות ליהנות מתחרות אמיתית ומלאה בשוק התקשורת, בהיבט של המחיר ובהיבט של איכות ומהירות הגלישה ושידורי הטלוויזיה. חברת הוט קיבלה רישיון לפני יותר מ-20 שנה בתנאי שתפרוס את התשתית שלה בכל הארץ ללא הבדלי מאפיינים, ובהם מאפיינים גיאוגרפיים, דתיים או מגזריים אחרים.

"בפועל נמנעת חברת הוט מלקיים התחייבויות מפורשות, תוך שהיא מהתלת במדינה, ובמקום שהמדינה תפעל לאלתר לאכוף את ההתחייבויות, היא גוררת רגליים ונמנעת מאכיפת הדין. כפי שציין בית המשפט בדיון האחרון, דומה כי המדינה שבויה בידיה של הוט, ולכן רק בית המשפט יכול להפסיק את השלכותיו של כשל חמור זה".