אנשי העסקים לארי מייזל ומייקל שטיינברג מפרגנים למוריס קאהן

וגם: מי הישראליות שמשפיעות על תעשיית הפיננסים של ניו יורק?

 

מוריס קאהן / צילום: אבי דודי
מוריס קאהן / צילום: אבי דודי

לאחר שהדליק משואה ביום העצמאות והכריז על פרויקט בראשית 2, איש העסקים מוריס קאהן, נשיא SpaceIL, זכה אמש להוקרה נוספת.

אנשי העסקים האמריקאים לארי מייזל ומייקל שטיינברג, שהגישו באחרונה הצעה לרכישת חברת אפריקה ישראל באמצעות קבוצת ההשקעות קולרידג', ערכו אירוע הצדעה לכבודו של קאהן, במוזיאון הסובלנות בירושלים, שלהקמתו הם תרמו כ-260 מיליון דולר.

במסגרת האירוע הוקרנו באמפיתיאטרון של המוזיאון סרטונים שמסקרים את פעילותו ותרומתו של קאהן, ובכניסה לרחבה הועמדו דגמים של החללית בראשית, ואף הופרח כדור פורח. את האירוע חתמה הופעה של להקת תיסלם.

מוזיאון הסובלנות מוקם בימים אלה במרכז ירושלים ונמצא בשלבי בנייה ופיתוח וסופיים. בשטחו נמצא שחזור ארכיאולוגי של אמת המים העתיקה לירושלים שעברה שחזור ושימור על ידי צוות ארכיאולוגים ישראלי, ומיועדת להצגה לציבור הרחב. היקף ההשקעה בפרויקט, כולל המיצגים, מוערך בכ-1 מיליארד שקל.  

באורחים שבאו להתרשם ולהעניק כבוד היו: אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל;
רחל (רוחה) לוין, לשעבר מנכ"לית גזית גלוב והיום דירקטורית חיצונית באפריקה נכסים; יהונתן ריס, מנכ"ל קרן קולרידג'; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; משה ליאון, ראש עיריית ירושלים; יואב הורביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה; עו"ד איה יופה; שרון בקר ג'קובסון, אדריכלית המוזיאון; לידיה ואדוארד קלר, מנציגי מחזיקי אג"ח אפריקה ישראל; צוות החללית בראשית - יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב וד"ר עידו ענתבי; ואחרים.

אברהם נובוגרוצקי ולארי מייזל / צילום: אבי דודי
 אברהם נובוגרוצקי ולארי מייזל / צילום: אבי דודי

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, בשירות אוכלוסיית הדבורים

כנס הענן השנתי של אורקל ישראל שנערך השבוע נפתח בהצהרה של המנכ"ל עוזי נבון, כי יהיו בו כמה נושאים צפויים פחות עבור אנשי הייטק. בהמשך, נחשפו האורחות והאורחים שהתכנסו באולם אבניו שבקריית שדה התעופה, להרצאה על אוכלוסיית הדבורים.

יוסי אוד, ממייסדי המרכזים העירוניים לגידול דבורים וארגון מגן דבורים אדום, ואסף לב, דירקטור טכנולוגיה באורקל אנגליה, עלו על הבמה על מנת להציג את המיזם של אורקל להצלת אוכלוסיית הדבורים שנמצאת בסכנת הכחדה. המיזם הוא שיתוף פעולה עם ארגון The World Bee Project, וכולל התקנת סנסורים בכוורות וחיבורן לענן של אורקל, על מנת לבחון מדוע אוכלוסיית הדבורים הולכת ומתמעטת, וכיצד ניתן לעצור מגמה מצערת זו. הסנסורים אוספים על הטמפרטורה,הלחות, משקל הדבש בכוורת, מספר הדבורים שיצאו ונכנסו, ומיקרופון ייעודי קולט את הצלילים בכוורת. נתונים אלה ינותחו באמצעות בינה מלאכותית בענן. עוד הוזכר, כי ישראל היא בין שלוש המדינות הראשונות שמשתתפות במיזם, לצד אנגליה ואירלנד.

אוד הבהיר לנוכחים כי דבורים אחראיות ל-75% מההאבקה בעולם. "אם לא יישארו דבורים לא תוכלו לאכול סלט, ועוד הרבה מאכלים אחרים. החרק העוקצני הקטן הזה אחראי למרבית השפע בעולם. במאה השנים האחרונות, ובעיקר לאחרונה, הדבורים הולכות ונעלמות בהיקפים של עשרות אחוזים וזוהי סכנה אמיתית לביטחון התזונתי שלנו ולתקינות התהליכים על-פני כדור הארץ", הוא הסביר. 

תוך חיבור אקטואלי לאירוויזיון הוצג בכנס גם פרויקט בשם "דוז פואה לבינה מלאכותית", בו צוות מתכנתים ומוזיקאים מבקשים לענות על השאלה - האם בינה מלאכותית יכולה לרגש, והאם יש DNA מיוחד לשיר אירויזיון מנצח.  

עוזי נבון, יוסי אוד ואסף לב / צילום: עזרא לוי
 עוזי נבון, יוסי אוד ואסף לב / צילום: עזרא לוי

אחוות אחים ודתות בשירות אוכלוסיית התנשמות

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי הזואולוג פרופ' יוסי לשם, לשעבר מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מוביל פרויקט לאומי שהפך לשת"פ עם ירדן והרשות הפלסטינית, שמטרתו - חיזוק אוכלוסיית התנשמות.

לשם, כך פורסם, תכנן לצעוד אל ארמון האפיפיור פרנציסקוס ברומא, מבית מלון שבחר בסמוך לוותיקן כדי לא לחלל את השבת, ולצידו שני שותפיו החקלאים, העוסקים בצפרות ובהדברת מזיקים ברשות הפלסטינית ובירדן. פגישה זו אכן יצאה לפועל בשבת האחרונה. לפגישה עם האפיפיור פרנציסקוס הצטרפו פרופ' אלכסנדר רולין מאוניברסיטת לוזאן בשוויץ ושני שותפיו של לשם לפרוייקטים סביבתיים במזרח התיכון - הגנרל מנסור אבו ראשיד מירדן, יו"ר המרכז לשלום ולפיתוח בעמאן (ACPD), ואיש סביבה פלסטיני ששמו לא פורסם.

הארבעה הציגו לאפיפיור את מגוון הפעילויות שנעשו בשני העשורים האחרונים במזרח התיכון בתחומים שמירת טבע ובנוסף, הציעו לקדם קונספט של הקשר בין השלום, שימור הטבע, הצפרות ושלושת הדתות. האפיפיור אמר בפגישה - "אתם מדברים על פיוס ושלום, אל תשכחו אחוות אחים". הוא הבטיח לדון בנושא עם שני קרדינלים שכפופים לו ואמונים על תהליכי השלום ושימור כדור הארץ. כאמור, לשם, חובש כיפה, צעד ברגל לוותיקן, ושותפיו הירדני והפלסטיני שמציינים בימים אלה את הרמאדן, היו במועד הפגישה בצום. 

האפיפיור פרנציסקוס, פרופ' יוסי לשם והגנרל מנסור אבו ראשיד / צילום: Servizio Fotografico
 האפיפיור פרנציסקוס, פרופ' יוסי לשם והגנרל מנסור אבו ראשיד / צילום: Servizio Fotografico

 

מי הישראליות שמשפיעות על תעשיית הפיננסים של ניו יורק?

מגזין העסקים האמריקאי Crain’s New York Business, הציג באחרונה את רשימת  הנשים המובילות בתעשיית הפיננסים והבנקאות לשנת 2019. הרשימה כוללת בין היתר גם את יעל וינשטוק-שמש, מנהלת מערך האשראי, ההשקעות וההייטק של החברות הישראליות בבנק הפועלים בארה"ב (BHI), ואת דפנה דותן, מנהלת הסיכונים הראשית של בנק לאומי ארה"ב (BLUSA), חברה בת של קבוצת לאומי. 

ברשימה מופיעות 62 נשים מתעשיית הפיננסים והבנקאות הפעילות בניו יורק, בחברות בהן JP מורגן, בנק אוף אמריקה, דויטשה בנק, גולדמן זאקס ועוד. בקריטריונים לבחירה נמצאים הישגיהן בעולם העסקים והשפעתן על הקהילה.

רו"ח וינשטוק-שמש החלה את הקריירה שלה בעולם הפיננסי לפני למעלה מ-20 שנים בבנק הפועלים בתל אביב. היא כיהנה במספר תפקידים בכירים בחטיבות השונות של הבנק, לרבות החטיבה העסקית וחטיבת הביקורת הפנימית. בשנת 2012 היא הצטרפה לפועלים ארה"ב (BHI) במטרה לפתח פעילות עם חברות Middle Market שמקימות פעילות, רוכשות חברות מקומיות או מתרחבות בצפון אמריקה, והקימה את קבוצת ההייטק BHI Tech, המתמחה בטיפול בחברות טכנולוגיה וסטארט-אפים הפועלים בארה"ב.

וינשטוק-שמש פעילה בקהילה היהודית והישראלית בניו יורק ומשמשת כחברה במועצת המנהלים של ה-Israeli American Council - IAC. במסגרת הארגון היא מובילה את תכנית גוונים בניו יורק, לקידום והעצמת מנהיגות נשית בקהילה.

יעל וינשטוק־שמש / צילום: ניר אריאלי SA Pro
 יעל וינשטוק־שמש / צילום: ניר אריאלי SA Pro