חשד לחיסול בחדרה: נקבע מותו של הפצוע מפיצוץ רכב על גשר

הפצוע האנוש פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא מחוסר הכרה, שם נאלצו גורמי הרפואה לקבוע את מותו • ההרוג מוכר היטב למשטרה, וככל הנראה הרקע פלילי • עד ראייה: "רק בנס לא היו נפגעים נוספים"

אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי

חשד לחיסול בעולם התחתון: הלילה נקבע מותו של תושב חדרה בשנות ה-50 לחייו, שנפצע (ד') אמש באורח אנוש מפיצוץ רכב על גשר אריאל שרון בחדרה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הלל יפה בעיר, שם נאלצו גורמי הרפואה לקבוע את מותו. ההרוג מוכר היטב למשטרה, וככל הנראה הרקע פלילי.

על-פי הערכות ראשוניות, מדובר במטען משמעותי שגרם נזק רב לרכב. כתוצאה מהפיצוץ העז, חלקי הרכב התפזרו ברדיוס גדול, ועם זאת לא היו נפגעים נוספים. במשטרה בודקים כעת האם המטען הוטמן מתחת לרכב או אולי היה בתוכו ומדובר בתאונת עבודה. במשטרה מעריכים כי ייתכן שהנהג הוביל את המטען ליעד כלשהו, ובדרך אירעה תקלה שגרמה לפיצוץ.

עד ראייה שהיה במקום סיפר: "נסעתי כמה רכבים אחרי היונדאי, לפתע שמעתי פיצוץ חזק מאוד וראיתי פטרייה של עשן. מעוצמת הפיצוץ הרכב נזרק לצד ימין. כוחות ההצלה הגיעו מהר, אבל היה ברור שמצב הפצוע אנוש, ושסיכוייו לשרוד כמעט אפסיים".

עוד הוסיף עד הראייה כי "זה היה רגע מאוד מפחיד, רק בנס לא היו נפגעים נוספים. חשבתי בהתחלה שמדובר במחבל עם מכונית תופת, מכיוון שמדובר בכביש עם הרבה רכבים. חשבתי שמחבל מתאבד ביצע פיגוע".

פראמדיק מד"א ירדן דהרי, שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום, הייתה המולה רבה, גבר כבן 50 נלכד במושב הנהג של הרכב שהיה מפורק ומפויח, כשהוא מחוסר הכרה. בסיוע הכיבוי שהשתמשו בכלים מיוחדים חילצנו את הפצוע, שסבל מפגיעה ר-מערכתית קשה ביותר. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי". 

ההרוג הוא חברו הטוב של אולג מיכאלוב, עבריין המוכר למשטרה היטב גם הוא, בן 48 ומי שהיה יעד לניסיון חיסול בעצמו בשנה שעברה. מיכאלוב אף נפצע באירוע החיסול של העבריין אלצ'ין אבשייב. חיסולו של אבשייב התרחש בפיצוצייה בחדרה ותועד על-ידי מצלמות האבטחה במקום. מיכאלוב, חברו של הפצוע, ניצל מניסיון חיסולו, במהלכו הונח מטען נפץ ברכבו שהתפוצץ בחניון בבניין בו התגורר ברחוב ויצמן בחדרה. בעת הפיצוץ לא שהה איש ברכב, והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

לפני כשבועיים גבר בן 28 ואישה בת 35 נפצעו באורח קשה מפיצוץ רכב באזור הומה אדם במרכז הכרמל בחיפה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו קל בפיצוץ שאירע בשדרות הנשיא, סמוך לקפה "הבנק" בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול לפצועים ופינו אותם ועוד פצוע במצב קל לבית החולים רמב"ם בעיר. שלושה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הכרמל. מהמשטרה נמסר כי הרקע לפיצוץ פלילי.