לפיד לליברמן: תישאר בחוץ; קורא לו להקים ממשלה עם כחול לבן

ח"כ יאיר לפיד קרא היום ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שלא להיכנס לקואליציה של נתניהו ולקבל מטעם של כחול לבן ממשלה שתציג לציבור את ההישגים שליברמן מבקש

יאיר לפיד / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) קרא היום (ה') ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שלא להיכנס לקואליציה הבאה ולקבל מטעם של כחול לבן ממשלה שתציג לציבור את ההישגים שליברמן מבקש.

"אמרתי עכשיו ברדיו רק"ע את מה שידוע לכולם: אם ליברמן ייכנס לממשלה, הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות, ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום. אם יחכה כמה חודשים, הוא מקבל מאיתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא", כתב לפיד בטוויטר. 

בציוץ של לפיד הוא התייחס ל-61 קולות, אך למעשה כדי להגיע למספר הקסם הזה, יצטרכו במפלגתו למשוך החוצה מתוך הליכוד או כולנו לפחות חבר כנסת אחד שישתף עמם פעולה.

בימים האחרונים מושמעות ספקולציות בנוגע לתיאום בין יו"ר כולנו משה כחלון לבין ליברמן באשר לאי-כניסה לממשלתו הבאה של בנימין נתניהו, על רקע מחלוקות רבות, כאשר הציר הבעייתי לכאורה הוא בין ליברמן לחרדים והדרישות של ליברמן לשינוי מדיניות ביחס למצב בעזה.

ליברמן כתב אתמול (ד') בחשבון הפייסבוק שלו שהוא שומע אמירות מצד הסיעות החרדיות בנוגע להליכה לבחירות חוזרות. "אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני דווקא המפלגות החרדיות בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים. תפיסת ישראל ביתנו בנושאי דת ומדינה ברורה למדי - אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה", כתב.

עוד ציין ליברמן כי הוא מתנגד לממשלת אחדות (בין הליכוד לכחול לבן), וכי הוא לא מתכוון לתמוך באף מועמד אחר, שאינו נתניהו, לראשות הממשלה "לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד". 

עוד ציין ליברמן כי הוא אינו מתואם עם סיעת כולנו. "מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי", כתב. 

מצד שני, מטעמו של ליברמן הודיעו כי יסכימו למועמד הליכוד לתפקיד מבקר המדינה (כאשר הליכוד טרם פרסם את השם של המועמד שלהם באופן רשמי).