Wix עקפה תחזיות ההכנסות ברבעון אך לא עמדה בתחזיות האנליסטים לשורה התחתונה; העלתה התחזית השנתית

חברת האינטרנט פרסמה את דוחות הרבעון הראשון, שבהם הציגה מעבר מהפסד לרווח נקי של 1.5 מיליון דולר • מפחיתה את תחזית תזרים המזומנים החופשי בשל השקעה בהתרחבות שירות הלקוחות שלה

חברת האינטרנט Wix פרסמה היום (ה') אתדוחות הרבעון הראשון של 2019, שבהם עקפה את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, אך לא עמדה בתחזיות הרווח שלהם. במקביל, החברה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית שלה, אך מפחיתה את תחזית תזרים המזומנים החופשי, זאת בשל השקעה בהתרחבות שירות הלקוחות שלה. המניה צונחת בכ-6% בפתיחת המסחר.

Wix  מאפשרת למשתמשים להקים ולנהל אתרי אינטרנט, ופונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. החברה מתל אביב נסחרת בנאסד"ק, ומנייתה משייטת ברמות שיא של כ-142 דולר, שמשקפות לחברה שווי שוק של 7.1 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות Wix בכ-174 מיליון דולר, צמיחה של 26.5% ביחס לרבעון המקביל. הגבייה (נתון הכולל את ההכנסות הנדחות) צמחה ב-25.5% לכ-200 מיליון דולר. גידול בהוצאות התפעוליות של Wix הגדיל את ההפסד התפעולי (לפי כללי החשבונאות המקובלים, GAAP) ב-50.6%, והוא הסתכם ב-27.8 מיליון דולר, כאשר בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי בסך 30.7 מיליון דולר, לעומת הפסד בגובה 19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של Wix
 תוצאות הרבעון של Wix

על בסיס Non-GAAP, בנטרול רישום התגמולים ההוניים לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים וסעיפים חשבונאיים אחרים, רשמה Wix ברבעון הפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר, לעומת 762 אלף דולר ברבעון המקביל. עם זאת, בשורה התחתונה עברה Wix לרווח נקי Non-GAAP של 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 3 סנטים, נמוך ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים.

Wix ייצרה ברבעון הראשון תזרים של 35.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת. בקופת החברה היו בסוף התקופה 789 מיליון דולר; החברה גייסה בשנה שעברה כ-440 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%. החברה מתכננת להגיש בקשה לבית המשפט לחדש את אישור התוכנית לרכישה עצמית למניות, עד ל-100 מיליון דולר. אישור קודם לא מומש על-ידי החברה.

במהלך הרבעון צירפה Wix כ-6.6 מיליון משתמשים רשומים, ומספרם בסוף הרבעון היה 148 מיליון. מספר משתמשי הפרימיום (משלמים) היה 4.2 מיליון, תוספת של 180 אלף ברבעון.

תחזיות החברה לרבעון השני הן להכנסות של 182-184 מיליון דולר וגבייה של 197-199 מיליון דולר. גם התחזית השנתית מתעדכנת, וההכנסות הצפויות יגיעו ל-758-763 מיליון דולר - צמיחה של כ-26% מ-2018, ולעומת תחזית קודמת ל-755-761 מיליון דולר.

במקביל, הצפי הוא שתזרים המזומנים יסתכם ב-122-126 מיליון דולר, צמיחה של 20%-24%, אך נמוך מהתחזית הקודמת שהייתה ל-135-140 מיליון דולר, בשל התרחבות שירות הלקוחות, שדורשת מהחברה השקעה מיידית בסך 15 מיליון דולר השנה. Wix מאמינה שההשקעה תייצר צמיחה נוספת של 5% בגבייה ב-2020. אגב, התחזית הקודמת לתזרים כבר כללה בתוכה השקעה של 15-20 מיליון דולר לתמיכה במנועי הצמיחה החדשים.

"התוצאות ברבעון מעידות על פתיחה חזקה של השנה. ברור לנו שישנה דרישה ניכרת ליצירת נוכחות אונליין, ולראיה למעלה מ-6.5 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ל-Wix ברבעון", אמר אבישי אברהמי, מנכ"ל ושותף-מייסד של Wix. "אנחנו גם מתרגשים לייצר הזדמנות חדשה לצמיחה באמצעות השקעה בשלב הבא של שירות הלקוחות. אנו מאמינים שאבולוציה זו תביא לצמיחה בהכנסות דרך שיפור בהמרת משתמשים ומכירת מוצרים חדשים תוך העלאת רמת שירות הלקוחות. אני מאוד מרוצה מהתוצאות שלנו ברבעון הזה, וממשיך להתרגש לקראת המשך השנה".

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה, הוסיף כי "הצמיחה בהכנסות מדגישה את ההצלחה המוקדמת של האסטרטגיה שלנו להגדיל את הגבייה למנוי, וזאת בהמשך למגמת העלייה שהתחלנו לראות ברבעון הקודם. אנו מעלים את התחזית של ההכנסות והגבייה לשנה הקרובה, שיביאו לידי ביטוי את ההצלחות המוקדמות שבאו לידי ביטוי בתחילת השנה".