אינטק פארמה חתמה על עוד הסכם לשיתוף פעולה - הפעם עם מרק האמריקאית

חברת הביומד הודיעה כי תפתח תרופה חדשה בתוך מוצר הדגל שלה, "גלולת האקורדיון", עם חברת התרופות האמריקאית • הסכם שיתוף הפעולה מעיד על הערכה של החברה הבינלאומית לטכנולוגיה של אינטק • המניה מזנקת בנאסד"ק

מעבדות אינטק פארמה / צילום: איל יצהר
מעבדות אינטק פארמה / צילום: איל יצהר

חברת אינטק פארמה, המפתחת תרופות לשחרור מבוקר ומושהה בתוך גלולה ייחודית בשם "גלולת האקורדיון", הודיעה על חתימת הסכם שיתוף-פעולה נוסף לפיתוח תרופה חדשה בתוך גלולת האקורדיון, הפעם מול חברת מרק האמריקאית (MSD).

אינטק פארמה  נסחרת לפי שווי של 175 מיליון דולר בנאסד"ק ובשעה זו עולה המניה 13.6% בטרום-מסחר. החברה נמחקה מן המסחר בתל-אביב, ומאז עלתה מניית החברה 26%.

הפרטים הכספיים של ההסכם חסויים, וכך גם שמה של התרופה שאמורה להשתלב בגלולת האקורדיון והמחלה שלה היא מיועדת. ואולם, עצם חתימת הסכם שיתוף-הפעולה מעידה על הערכה של החברה הבינלאומית לטכנולוגיה של אינטק.

יש לציין כי הפיתוח המשותף הוא בשלב ראשוני וניסיוני בלבד בינתיים. כמו כן, היא כבר חתומה על הסכם שיתוף-פעולה דומה עם חברת נוברטיס.

אינטק פיתחה את גלולת האקורדיון באופן עצמאי למתן מבוקר ומושהה של תרופה למחלת הפרקינסון, והמוצר נמצא היום בשלב III של הניסויים הקליניים בתחום זה.

"אנו מאוד נרגשים לשתף פעולה עם חברת Merck", ציין ג'פרי מקלר, סגן יו"ר ומנכ"ל אינטק פארמה. "באמצעות שיתופי-פעולה כאלה, אנו ממשיכים להעריך כיצד התכונות החדשניות של פלטפורמת האקורדיון להשהיה קיבתית ושחרור מבוקר של תרופות עשויות לשמש לשיפור התכונות התרפויטיות".