יוני צברי מונה לסמנכ"ל הכספים של אלקטרה צריכה

צברי (41), יחליף בתפקיד את דורון סלע, שכיהן גם כמשנה למנכ"ל, והודיע בחודש פברואר על פרישתו "לטובת אתגרים חדשים", זמן קצר לאחר מינויו של צביקה שווימר לתפקיד המנכ"ל

יוני צברי / צילום: P.PIGETRE
יוני צברי / צילום: P.PIGETRE

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה על מינויו של יוני צברי לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה, תפקיד אותו יתחיל בחודש אוגוסט 2019. 

צברי (41), יחליף בתפקיד את דורון סלע, שכיהן גם כמשנה למנכ"ל, והודיע בחודש פברואר על פרישתו "לטובת אתגרים חדשים", זמן קצר לאחר מינויו של צביקה שווימר לתפקיד המנכ"ל. 

בימים אלה מסכם צברי 4 שנים בתפקיד סמנכ"ל הכספים בקבוצת אי.די.בי תיירות וקבוצת ישראייר. קודם לכך כיהן צברי כמנהל בכיר בפירמת ראיית החשבון EY. במסגרת תפקידו החדש הוא יהיה אמון על כלל הפעילות הכספית של הקבוצה, הכוללת בין היתר את פעילות תחום המיזוג, מחסני חשמל, שקם אלקטריק וגולן טלקום. פעילותה המרכזית של החברה מתמקדת בייבוא, ייצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל. בנוסף, החברה הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, פועלת מאז 2017 גם בתחום התקשורת. 

מניית אלקטרה צריכה רשמה היום (ה') עלייה של 1% והשלימה התקדמות של 13% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-1.1 מיליארד שקל. עם זאת, במהלך 2018 צנחה המניה ביותר מ-30% על רקע הרעה ניכרת בתוצאותיה, מה שהוביל לתכנית התייעלות בחברה. את השנה שעברה סיימה החברה עם ירידה של כ-7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-2.6 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-8 מיליון שקל בלבד לעומת רווח נקי של 164 מיליון שקל ב-2017.