סצינת הקריפטו סוערת: לאן נעלם מייסד מקאפי שרק לאחרונה הבטיח לחשוף את זהות ממציא הביטקוין

אתמול בערב עלה בטוויטר של מייסד חברת אבטחת המחשב McAfee ציוץ חשוד: "האירועים המתפתחים אילצו את ג'ון מקאפי להחשיך את עצמו" • בתגובה לדיווחים על מאקפי נמסר אתמול ממשרד המשפטים האמריקאי כי אין בידיו כל מידע בעניין • ללא קשר לפרשה, שער הביטקוין נחתך ב-1,000 דולר ביממה האחרונה

ג'ון מקאפי, מייסד McAfee / צילום: REUTERS/Darrin Zammit Lupi
ג'ון מקאפי, מייסד McAfee / צילום: REUTERS/Darrin Zammit Lupi

ג'ון מקאפי, המייסד של חברת אבטחת המחשב McAfee, ידוע כצייצן טוויטר שנוי במחלוקת, אבל גם כתומך נלהב של המטבעות הדיגיטליים.

אתמול בשעה 19:59 עלה בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שמעלה הרבה מאוד ספקולציות בקהילת הקריפטו: "האירועים המתפתחים אילצו את ג'ון מקאפי להחשיך את עצמו. חשבון זה ינוהל על ידי איש צוות עד להודעה חדשה. פרטים חדשים יפורסמו בבוא העת".

בשבוע שעבר צייץ מקאפי: "אני צופה כי ממשלת ארה"ב תפעל בקרוב כדי להשתיק אותי". הוא הוסיף כי הוא הכין מראש 2,000 הודעות קצרות "שיכסו את מה שאני מצפה שיקרה לי".

בתגובה לדיווחים על מאקפי נמסר אתמול (יום ה') ממשרד המשפטים האמריקאי כי אין בידיו כל מידע בעניין.

בחודש שעבר הבטיח מקאפי לחשוף את זהותו של ממציא הביטקוין, סטושי נקמוטו. מאוחר יותר הוא חזר בו מההבטחה, ואמר שעורכי דין הזהירו אותו כי הדבר יקשה עליו להיאבק נגד הסגרתו לארה"ב על ידי איי בהאמה.

ספק אם היעלמותו של מקאפי קשורה לכך, אבל שער הביטקוין נפל הבוקר אל מתחת ל-7,200 דולר, לראשונה השבוע, לאחר שביממה האחרונה נחתכו כ-1,000 דולר ממחירו. נראה כי הביטקוין איבד אוויר בסיומו של שבוע הבלוקצ'יין בניו יורק, שבמהלכו זינק מחירו בעשרות אחוזים. אתמול (יום ה') טיפס הביטקוין מעל ל-8,300 דולר - שערו הגבוה ביותר מאז יולי 2018. בשעה האחרונה נסחר הביטקוין ברמה של 7,300 דולר. נראה כי לסוחרי הביטקוין מצפה סוף שבוע מעניין.