ביונדווקס מגייסת 14-30 מיליון דולר נוספים בהובלת קרן aMoon

בעקבות ההשקעה עשויה הקרן, שבה משקיע העוגן הוא מריוס נכט, להפוך לבעלת שליטה בחברת התרופות, המפתחת חיסון יחיד למגוון זני שפעת • מאז ההודעה על כוונת החברה להימחק מהמסחר בת"א, ירדה מניית ביונדווקס ב-20%

רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס / צילום: איל יצהר
רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס / צילום: איל יצהר

חברת התרופות ביונדווקס  המפתחת חיסון יחיד למגוון זני שפעת, הודיעה במהלך סוף השבוע על הנפקת זכויות בהובלת קרן aMoon. הקרן, שבה משקיע העוגן הוא מריוס נכט, כבר מחזיקה 20% מביונדווקס וכעת עשויה להפוך לבעלת שליטה, ולכן יועלה המהלך לאישור אסיפת בעלי המניות, שתתקיים ב-28.5. לפני כמה חודשים סגרה קבוצת aMoon (אמון) קרן שנייה בהיקף של 660 מיליון דולר.

על פי ההסכם, אמון תשקיע בביונדווקס 4 מיליון דולר ותהיה לה אופציה להשקיע 10 מיליון דולר נוספים, אותם היא כמעט בוודאות תממש. כמו כן, יוצעו 16 מיליון דולר לציבור, כך שההקצאה הכוללת יכולה לנוע בין 14 מיליון דולר (בתרחיש שבו הציבור לא משתתף כלל בהנפקה) לבין 30 מיליון דולר, אם הן הציבור והן aMoon מממשים את מלוא הזכויות.

ביונדווקס מנוהלת על ידי רון בבקוב, ונמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים במוצר שלה. היא נסחרת בנאסד"ק (לאחר שנמחקה מן המסחר בתל-אביב) לפי שווי של כ-42 מיליון דולר. מאז ההודעה על כוונת החברה להימחק מהמסחר בתל-אביב ירדה מנייתה 20%.

תוצאות הניסוי המכריע: בסוף 2020

ביונדווקס כמעט ונפלה ל"עמק המוות" כאשר לא הצליחה לגייס את ההון הדרוש למימון הניסוי הגדול שיבחן את הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלה בתחום השפעת, אבל מימון שקיבלה מ-aMoon בהיקף של 11 מיליון שקל, וכן מימון שקיבלה מהאיחוד האירופאי בהיקף של 24 מיליון אירו, אפשרו לה לחלץ את הפקק ולצאת לניסוי שתוצאותיו יקבעו את המשך דרכה. התוצאות צפויות בסוף 2020.

בסוף דצמבר 2018 היו בקופת החברה כ-20 מיליון דולר, והיא מאמינה שיחד עם ההשקעה הנוכחית והמשך הזרמת הון במסגרת המימון של האיחוד האירופי, יספיק לה הסכום להשלים את הניסוי. 

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".