חברה שסיפקה שירותי ניקיון לאמדוקס תפורק בשל חוב לעובדים

לחברת אדר שירותים לאבטחה יש חוב בהיקף 1.2 מיליון שקל ל-32 עובדי ניקיון, שהעסיקה כקבלנית משנה בחברת אמדוקס ישראל • בכוונת העובדים להמשיך במיצוי זכויותיהם הן מול החברה הקבלנית והן מול אמדוקס

העובדים שהעסיקה חברת אדר שירותים / צילום: ההסתדרות
העובדים שהעסיקה חברת אדר שירותים / צילום: ההסתדרות

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, פסק היום (א') כי חברת אדר שירותים לאבטחה בע"מ תפורק, על רקע חוב של החברה ל-32 עובדי ניקיון שהיא העסיקה כקבלנית משנה בחברת אמדוקס ישראל. כונס הנכסים הרשמי בתל-אביב יהיה המפרק הזמני של החברה, עד להכרעה אסיפת נושים על זהותו של המפרק הקבוע.

באוקטובר שעבר ההסתדרות במרחב השרון הגישה, באמצעות עו"ד שחר יחזקאל ועו"ד דניאל אנסקי, תביעה לבית הדין לעבודה בתל-אביב בשם העובדים, שהועסקו על-ידי חברת אדר בשירותי ניקיון לאמדוקס. בית הדין לעבודה פסק בחודש דצמבר כי החברה תשלם לעובדים - רובם קשישים, עולים ממדינות ברית-המועצות לשעבר - סכום מצטבר של כ-1.2 מיליון שקל בתוספת ריבית והצמדה.

בהסתדרות טענו לפגיעה קשה באוכלוסיית עובדי הניקיון, שבמשך למעלה משנתיים "הופרו ברגל גסה זכויותיהם". עוד טענו בהסתדרות כי החברה הפסיקה במתן שירותי הניקיון לאמדוקס, ונעלמה תוך שהיא מותירה את העובדים מחוסרי כל.

בהסתדרות אומרים כי לאחר שהחברה לא מילאה את פסק הדין שחייב אותה בתשלום, לא נותרה ברירה אלא לפנות להליך פירוק, ומציינים כי התביעה נגד אמדוקס נמשכת.

יו"ר ההסתדרות במרחב השרון, יוחנן נתנזון, ושאול דור, יו"ר סניף כפר-סבא-הוד-השרון, הופיעו היום בבית המשפט יחד עם העובדים. בהסתדרות אומרים היום כי בכוונת העובדים להמשיך במיצוי זכויותיהם הן מול החברה הקבלנית והן מול אמדוקס, מזמינת השירות.