מייסד קדימהסטם יוסי בן יוסף פורש מניהול חברת התרופות; המניה צונחת

בן יוסף יוחלף בתפקיד על ידי רמי אפשטיין, כיום דירקטור בחברה • בפברואר נעצר בן יוסף בפרשת שימוש במידע פנים, אבל מאז לא חלה התפתחות נוספת בפרשה • מאז הנפקת קדימהסטם ב-2013 בבורסת תל אביב, איבדה המניה כ-77% מערכה

יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

יוסי בן יוסף, מייסד חברת קדימהסטם , שנסחרה הבוקר (ב') בבורסת תל אביב לפי שווי של 86 מיליון שקל, הודיע על פרישתו מהחברה. פרישתו של בן יוסף תיכנס לתוקף באופן מיידי. בעקבות ההודעה יורדת כעת מניית קדימהסטם בכ-4%.

בן יוסף יוחלף על ידי רמי אפשטיין, כיום דירקטור בקדימהסטם. אפשטיין הוא עורך דין מסחרי, שעוסק בשנים האחרונות ביזום של חברות ביומד, והיה מעורב, בין השאר, בייזום החברות ביונדווקס ו-IDGene.

בן יוסף היה המייסד של קרן הון הסיכון המוערכת קדימה הייטק. ב-2009 היה אחד היזמים של חברת קדימהסטם, שהוקמה על בסיס מחקר תאי הגזע ממעבדתו של פרופ' מישל רבל ממכון ויצמן, שבעבר המציא את התרופה רביף לטיפול בטרשת נפוצה. בן יוסף היה (יחד עם רבל) הרוח החיה מאחורי החברה מאז הקמתה, וניהל אותה בהתלהבות יוצאת דופן. החברה חתמה על הסכם שירות והשקעה עם חברת סאנופי, וגם מפתחת מוצר עצמאי בתחום ה-ALS, הנמצא בניסויים קליניים.

בפברואר האחרון נעצר בן יוסף בפרשת שימוש במידע פנים - ומאז, ככל הידוע, לא חלה התפתחות נוספת בפרשה.

קדימהסטם הונפקה בבורסה בתל אביב ב-2013, והייתה אחת ההנפקות האחרונות שהשתחלו לתוך הבורסה, לפני שהבורסה בעצם נסגרה להנפקות מסוג זה - קדימהסטם הייתה האחרונה, וגם היא הגיעה אחרי קיפאון של שנה וחצי. ההנפקה נסגרה רק בזכות התערבות של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שלקח על עצמו מעל חצי מההנפקה, שהיקפה הכולל היה 21 מיליון שקל לפי שווי של 70 מיליון שקל "אחרי הכסף".

מאז 2013 כל חברות הביומד החדשות בבורסה בתל אביב הגיעו דרך מיזוג לשלדים בורסאיים, או שהיו רשומות קודם לכן למסחר בארה"ב. מאז הנפקת קדימהסטם, איבדה המניה כ-77% מערכה.