עו"ד רז נזרי: להפסיק את טענת הרדיפה הפוליטית כלפי היועמ"ש

המשנה ליועמ"ש בדיון בכנסת: "אנחנו חוטפים מכל הצדדים - מכיוון שמאל על מריחה פוליטית, ומצד סיעות הימין על רדיפה פוליטית. האמירות האלה משני הצדדים הן חסרות כל בסיס"

עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר
עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, דיבר היום (ג') בוועדה הזמנית המטפלת בשינוי חוק יסוד: הממשלה (הרחבת מספר שרים), בנוגע לטענות שמושמעות נגד היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים.

עו"ד נזרי, המייצג את משרד המשפטים לעניין שינוי החוק, ביקש לפתוח בדבריו בנוגע למתקפה ולטענות כאילו יש רדיפה פוליטית אישית של מערכת המשפט נגד ראש הממשלה.

נזרי אמר: "האמירות על הרדיפה הפוליטית הן שיח בין הצדדים הפוליטיים, אך ככל שהאמירות על רדיפה פוליטית מכוונות נגד היועץ המשפטי ומשרד המשפטים - אנחנו דוחים זאת מכל וכל. אנחנו חוטפים זאת מכל הצדדים - מכיוון שמאל על מריחה פוליטית, ומצד סיעות הימין על רדיפה פוליטית. האמירות האלה משני הצדדים הן חסרות כל בסיס. ההחלטות על-ידי היועץ המשפטי מתקבלות על בסיס מקצועי על סמך הראיות המונחות בפניו". 

עו"ד נזרי התייחס למחלוקות בתוך משרד המשפטים ואמר: "היו דעות שונות במשרד המשפטים, אך יש אדם אחד מוסמך שהניח כתב חשדות, והוא היועץ המשפטי לממשלה, ויהיה שימוע בלב פתוח ונפץ חפצה".

עוד ציין נזרי: "יהיה שימוע ככל שראש הממשלה ירצה בכך, והמקום לעשות את הדברים האלה הוא בהליך שימוע. אני נמצא פה (מגיע לכנסת) הרבה שנים, ואני לא זוכר מצב שאנחנו דנים בוועדה בכנסת האם יש ראיות לדבר הזה או לא".

"ההליכים הפליליים הם בהחלטה של מערכת המשפט, ואצלה בלבד. אפשר לנסות לשכנע, אני מקווה שהליכים משפטיים יתנהלו במערכת המשפטית. אבל לבוא ולטעון נגד היועץ המשפטי שהוא פועל ברדיפה פוליטית, זה לא לעניין... דיון משפטי זה לא מתמטיקה, יש דעות לכאן ולכאן, ובסופו של דבר היועץ המשפטי מקבל את ההחלטה".

ח"כ מיקי זוהר, העומד בראשות הוועדה, השיב לנזרי: "הטענה שהיועץ המשפטי פועל ברדיפה פוליטית, לא יצאה ממני". 

עו"ד נזרי ענה לו: "אני שמח על כך".